آخرین وضعیت آب و هوایی کشور اعلام شد؛

سرما در راه است

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۰:۰۳:۵۲
کد خبر: ۹۵۴۵۲۲
سرما در راه است
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و دریای خزر در این دو روز مواج است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، اعلام کرد: سامانه بارشی فعال بر روی کشور در روز ۵ شنبه عمدتاً تا نیمه شرقی کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران در این مناطق، وزش باد شدید و در استان‌های جنوبی کشور سبب رگبار و رعد و برق خواهد شد.

صادق ضیائیان اظهار داشت: شدت بارش در امروز (۵ شنبه) در استان فارس، هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.

وی افزود: امروز در برخی از نقاط استان‌های واقع در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، با شدت کمتر بارش برف و باران پیش بینی می‌شود. روز جمعه این سامانه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. در روز جمعه سامانه دیگری مجدد وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و استان خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می‌شود.

وی یادآور شد: این سامانه روز شنبه در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب برخی نقاط بوشهر، شمال فارس، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی سبب وزش باران، باد شدید، برف و در استان‌های جنوبی سبب رگبار و رعد و برق می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: روز یکشنبه این سامانه در جنوب شرق کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. روزهای جمعه و شنبه، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و دریای خزر در این دو روز مواج است. همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، ۵ شنبه مواج خواهد بود.

به گفته وی آسمان تهران امروز ابری، مه آلود و در برخی از ساعات روز بارش برف و وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. فردا جمعه آسمان تهران ابری، گاهی وزش باد را شاهد خواهد بود.

وی گفت: کمترین دمای تهران امشب به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد و در بیشترین دما ۵ درجه سانتیگراد است. دمای هوای اردبیل امروز در سردترین ساعت به منفی ۹ درجه می‌رسد که سردترین استان کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز