سخنگوی سازمان غذا و دارو:

کسی در ایران به ویروس« کرونا» مبتلا نشده است/ داروی مشخصی برای درمان وجود ندارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۴:۱۸:۵۶
کد خبر: ۹۵۵۴۴۲
کسی در ایران به ویروس« کرونا» مبتلا نشده است/ داروی مشخصی برای درمان وجود ندارد
جهانپور عامل انتقال این ویروس را منبع حیوانی عنوان کرد و توضیح داد: کاری که ما باید در ایران انجام دهیم، کنترل مسافران ورودی از جنوب‌شرقی آسیا به‌خصوص از چین است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در رابطه با نگرانی‌ها در خصوص  ورود و ابتلا به ویروس کرونا به برنا گفت: برای جلوگیری از این ویروس یک دستورالعمل ویژه داشته و به مرکز  مدیریت بیماری‌های واگیردار هم هشدارهای لازم در این زمینه را صادر شده است. 

او ادامه داد: در راستای بیماریابی مراقبت‌های ویژه را در پایانه‌های مرزی و فرودگاهی در نظر گرفته‌ایم و به محض شناسایی فرد مبتلا خدمات قرنطینه و درمان را اعمال خواهیم کرد.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون نمونه ای در ایران مشاهده نشده است اما با توجه به شیوع این بیماری در چین و گسترش آن در منطقه خاورمیانه و خطرات احتمالی اقدامات و سیاست‌های لازم اتخاذ شده است.

637155438507071920

سخنگوی سازمان غذا و دارو عامل انتقال این ویروس را منبع حیوانی عنوان کرد و توضیح داد: کاری که ما باید در ایران انجام دهیم، کنترل مسافران ورودی از جنوب‌شرقی آسیا به‌خصوص از چین است. این کار هم از پایانه‌ها به‌خصوص در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) آغاز شده و درحال انجام است. 

این مقام مسئول در وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا این بیماری قابلیت درمان هم دارد یا خیر؟ گفت: اینکه داروی مشخصی برای درمان آن یا واکسنی برای پیشگیری آن وجود داشته باشد باید گفت خیر؛ ولی درمان‌های کنترل‌کننده و نگهدارنده مثل مراقبت‌های ویژه تنفسی برای این بیماران وجود دارد تا بتوانند از مرحله حاد بیماری عبور کنند. ولی هنوز داروی مشخص که درمان قطعی باشد یا واکسنی که بتواند از این بیماری جلوگیری کند با توجه به جدید بودن بیماری هنوز اعلام نشده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز