رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران:

فروش خانه اقدسیه مانعی ندارد/ خانه اقدسیه واجد ارزش تاریخی نیست/ سرمایه‌های شهر را حبس نکنیم

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۶:۵۰:۵۴
کد خبر: ۹۵۵۸۸۹
فروش خانه اقدسیه مانعی ندارد/ خانه اقدسیه واجد ارزش تاریخی نیست/ سرمایه‌های شهر را حبس نکنیم
حسن خلیل آبادی با با بیان اینکه خانه اقدسیه موسوم به خانه شهرداران واجد ارزش تاریخی نیست، گفت: سرمایه های شهر را نباید حبس کنیم و لازم است این سرمایه ها را برای بازپیرایی مناطق جنوبی استفاده کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با فروش خانه اقدسیه که طی روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد، گفت:  اگر شهرداری بتواند با پولی که به دست می‌آورد کار عمرانی انجام بدهد، فروش آن ایراد خاصی ندارد.

او افزود: نگه داشتن این خانه هزینه بر است و باعث می‌شود شهرداری از آن برای کارهای خاصی استفاده کند. طی دوره پنجم، شفافیت در شورا داریم باید ضرورت این ساختمان‌ها مشخص شود.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: این ساختمان واجد ارزش میراثی و تاریخی نیست و تنها یکسری وسایل لوکس در آن است. آینه‌کاری و گچ‌بری جزئی انجام شده که در خیلی از خانه‌های جدید انجام می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مبلغ ناشی از فروش این خانه بیان کرد: شهرداری مناسب است مشکلات مناطق محروم را که در مناطق جنوبی است بررسی و  آنان را باز پیرایی کند.

خلیل‌آبادی در پاسخ به این سوال که چرا از  این خانه‌ها به عنوان مهمانسرا استفاده می‌شود گفت: ضرورتی ندارد که شهرداری هزینه زیادی انجام بدهد و مهمانان را می‌تواند مانند بقیه به هتل ببرد.

او در پایان ضمن انتقاد از حبس سرمایه‌های شهر گفت: نباید سرمایه‌های شهر را جایی حبس کنیم و خیلی مقرون به صرفه نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز