معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش‌:

لایحه مدیریت مدرسه محور در دستور کار شورای اداری/ خرید خدمات آموزشی در مناطقی چون سیستان و بلوچستان موثر بوده است

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۶:۲۹:۱۸
کد خبر: ۹۵۹۰۸۲
لایحه مدیریت مدرسه محور در دستور کار شورای اداری/ خرید خدمات آموزشی در مناطقی چون سیستان و بلوچستان موثر بوده است
الهیار ترکمن با اشاره به لایحه تنظیم شده در زمان وزارت بطحایی، گفت: این لایحه که یک سال زمان برد تا تنظیم شود تحت عنوان لایحه مدیریت مدرسه محور از آن یاد می‌شود که به شورای اداری ارسال شده و در دستور کار است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش‌، در خصوص اقتصاد مدرسه و روش‌های به کارگیری آن، گفت: تجربه کشورهای دنیا نشان می‌دهد که اصلی‌ترین سازمان اجرایی مدرسه است و اگر مدرسه فعال نشود هرکاری که برنامه‌ریزی کنیم در سطح ستاد باقی می‌ماند.

او ادامه داد: تا زمانی که مدرسه تحت سیطره است هیچ اقدام اصلاحی صورت نمی‌گیرد. تاکید شده مدرسه در تراز سندتحول تعریف شود. هرکاری در اجرای زیرنظام های سند می‌کنیم باید اثر مشخص داشته باشد و نقش مدرسه باید به صورت کامل تعریف شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش‌ با اشاره به لایحه تنظیم شده در زمان وزارت بطحایی، عنوان کرد: این لایحه که یک سال زمان برد تا تنظیم شود تحت عنوان لایحه مدیریت مدرسه محور از آن یاد می‌شود که به شورای اداری ارسال شده و در دستور کار است.

الهیار ترکمن خاطرنشان کرد: طبق این طرح با اصلاح بودجه ریزی، حوزه اجرا در سطح مدرسه است و باید مکانیزم‌هایی برای مدیریت مالی اش داشته باشد. تا رسیدن به این نقطه فاصله داریم و باید ظرفیت سازی قانونی صورت گیرد. باید متناسب با قوانین بالادستی اقتصاد مدرسه اجرا شود. مانند دانشگاه‌ها که کاملا در سطح یک دانشگاه استقلال کامل دارند.

او در پایان تاکید کرد: در طول چهاردهه گذشته رشد کمی در آموزش و پرورش غلبه داشته است. رویکرد کمی محوری حاکم بوده و هنوز مراحل اولیه را در رشد کیفی سپری می‌کند البته معتقد به کاهش شاخص‌های کیفی در بودجه و همچنین خرید خدمات آموزشی نیستیم. چنانچه خرید خدمات آموزشی درمناطقی چون سیستان و بلوچستان منشا اثرات خوبی بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز