رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

تمرکز در تالیف مشکل بزرگِ محتوای کتب درسی/ با کنکور مخالفیم اما تا حذف آن، منابع باید برای همه یکسان باشد

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۵:۴۱:۳۲
کد خبر: ۹۶۱۴۴۵
تمرکز در تالیف مشکل بزرگِ محتوای کتب درسی/ با کنکور مخالفیم اما تا حذف آن، منابع باید برای همه یکسان باشد
ذوعلم با اشاره به اینکه تمرکز در تالیف یک مشکل است، گفت: به نظر می‌رسد زمانی که به توانمندی در استان‌ها برسیم و طرح چندتالیفی در برخی دروس و مباحث اجرایی داشته باشیم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی ذوعلم، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در خصوص فرآیند و ایرادات وارده به محتوای کتب درسی گفت: در فرایند تالیف کتب درسی کارهای بسیاری انجام می‌شود. هرکدام از حوزه‌های یادگیری دارای متخصصان ذیربط و حتی خود معلمان است و کتاب درسی محصول یک تلاش جمعی فرایندی است که تا حدود 25 نفر هم در تالیف آن مشارکت دارند.

او ادامه داد: به علاوه هر کدام از صاحب‌نظران طرح‌واره‌ای برای کتب درسی دارند آن را خواهیم پذیرفت و به بحث خواهیم گذاشت. همچنین شبکه ارتباطی فعالی در استان‌ها داریم و همکاران ما هر هفته چند مرتبه در جمع معلمان در مدارس حضور  پیدا می‌کنند و درباره کتب درسی تعامل دارند.

57900402

ذوعلم با بیان اینکه درباره محتوای کتب درسی از همه والدین و صاحب‌نظران خواسته‌ایم نظرات خود را برای ما بفرستند و آدرس و نشانی‌ هم درج شده است، عنوان کرد: آن‌طور نیست که مولفان کتب درسی در سال‌های گذشته، ثابت بوده باشند، بلکه مشمول تغییراتی شده‌اند اما نیاز است که گروه مولفان، جوانتر شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم روی تک‌تک کتب درسی با حضور مولف و منتقدان به بحث بنشینیم. البته نظرات مختلفی درباره حجم و چگالی کتب درسی وجود دارد و نظرات یکسان نیست.

او با اشاره به اینکه تمرکز در تالیف یک مشکل است، توضیح داد: به نظر می‌رسد زمانی که به توانمندی در استان‌ها برسیم و طرح چندتالیفی در برخی دروس و مباحث اجرایی داشته باشیم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

ذوعلم در پایان با تاکید بر اینکه سیاست‌های تالیفی را باید در محتوای کتب افزایش داد، گفت: زیرا منابع کنکور باید برای همه یکسان باشد. البته در کل با کنکور مخالف هستیم و قانون مترقی که حدود 11 سال قبل تصویب شده بود نیز تاکنون به شکل کامل به اجرا درنیامده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز