تشکل‌ها می‌توانند بهترین همراه و یاور دولت در مدیریت بحران باشند

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۵:۰۹:۱۳
کد خبر: ۹۶۱۷۴۷
تشکل‌ها می‌توانند بهترین همراه و یاور دولت در مدیریت بحران باشند
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دولت‌ها معمولا به تنهایی قادر به اداره امور در مواقع بحرانی نیستند، گفت: تشکل‌ها می‌توانند بهترین همراه و یاور دولت در حوزه مدیریت بحران باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد فرید لطیفی، در نشست مشترک با خیرین و نیکوکاران حوزه مدیریت بحران این مطلب را عنوان کرد و گفت: این هم اندیشی با هدف انتقال تجربیات با خیرین، نیکوکاران، تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران که در سیل استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند برگزار شده است.

وی با تشریح ظرفیت نهادهای مردمی در مدیریت بحران گفت: آموزش‌های مدیریت بحران چه از بعد فرهنگ سازی به منظور پیشگیری، مقاوم سازی ساختمان‌ها و کاهش خسارت‌های احتمالی و چه از بعد مدیریت حین بحران و همچنین کمک به بازتوانی روحی و روانی پس از بحران اهمیت ویژه‌ای دارد.

 معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ‌سازوکارهای حمایتی و تشویقی برای آموزش و ارتقای آمادگی مردم در برابر بحران را مقدمه مدیریت موثر بحران دانست و افزود: دولت‌ها معمولا به تنهایی قادر به اداره امور در مواقع بحرانی نیستند و تشکل‌ها می‌توانند بهترین همراه و یاور دولت در حوزه مدیریت بحران باشند.

لطیفی توسعه مشارکت‌های مردمی برای تقویت مدیریت بحران جامعه‌محور را از وظایف سازمان دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه از طریق برنامه‌ریزی و هماهنگی برای آموزش، سازماندهی و استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی، نهادهای غیردولتی، فدراسیون‌های ورزشی، نیروهای داوطلب مردمی و بخش خصوصی در مدیریت بحران، نقش بسزایی در مردمی کردن مدیریت بحران در کشور دارد.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز