۶ هزار مسافر در ۷۲ ساعت گذشته امدادرسانی شدند

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۰:۱۰:۲۸
کد خبر: ۹۷۰۹۵۹
۶ هزار مسافر در ۷۲ ساعت گذشته امدادرسانی شدند
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۶ هزار و ۵۰۶ نفر از مسافران زمستانی متاثر از حوادث اقلیمی و حوادث رانندگی و ترافیکی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حامد سجادی، افزود: در مدت یاد شده و با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، ۲۷۱ ماموریت امدادی برای امدادرسانی به ۶ هزار و ۵۰۶ نفر انجام شد که با انجام این سلسله عملیات امدادی ۱۳۸ نفر از خطر حوادث نجات یافته اند.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای امدادی هلال احمر ۱۰۹ نفر را برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز درمانی بیمارستانی منتنقل کردند و ۶۵ نفر از مسافران زمستانی نیز خدمات درمان سرپایی را در محل وقوع این حوادث دریافت کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ۳۹ مورد عملیات رهاسازی انجام و ۲۴ مصدوم در سوانح ترافیکی  نجات داده شده اند.

سجادی اضافه کرد: در مدت یاد شده و با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر در سراسر کشور ۳۹ مورد عملیات نجات فنی (رهاسازی ۲۴ مصدوم گرفتار در سوانح ترافیکی) انجام شده است.

وی با بیان اینکه سلسله عملیات امدادی ۷۲ ساعت گذشته در راستای اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر در سراسر کشور انجام گرفته، گفت: در اجرای این طرح ملی دو هزار و ۸۱۳ خودروی امدادی به همراه ۶۰۲ دستگاه موتور آمبولانس و امدادی و ۲۴ فروند بالگرد حضوری فعال و تاثیر گذاری برای سرعت بخشی در امدادرسانی به سوانح ترافیکی و غیرترافیکی و ارتقای ضریب پاسخگویی جمعیت هلال احمر به حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار و بحرانی در فصل زمستان و ارتقاء سطح آرامش روانی هموطنان و مسافران زمستانی و افزایش ضریب ایمنی جاده ها دارند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از حضور پنج هزار و ۱۱۳ (نفر در روز) امدادگر و نجات‌گر عملیاتی در طرح ملی امداد زمستانی هلال احمر در سراسر کشور خبر داد و گفت: این نیروهای عملیاتی با بهره گیری از هزار و ۲۴۶ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به ارائه خدمات امدادی از جمله کمک به در راه ماندگان و افراد گرفتار در شرایط جوی برف و یخبندان و ارائه کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری به آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی و سوانح غیر مترقبه در شرایط نا پایدار و بحرانی در فصل زمستان می پردازند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح ملی امداد زمستانه ۲ هزار و ۸۱۳ خودروی امدادی به همراه ۶۰۲ دستگاه موتور آمبولانس و امدادی و ۲۴ فروند بالگرد حضوری فعال و تاثیر گذار دارند، افزود: در زمان حاضر گردنه های برفگیر و خطرناک در کشور شناسایی شده که چندین پایگاه امداد و نجات در این مناطق برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان و متاثرین ایجاد شده و به منظور انجام سریع و موفق عملیات در مناطق برف گیر و گردنه های کوهستانی امسال خودروهای چند منظوره ویژه ای در گردنه های برفگیر و مسیرهای خطرناک مستقر شده اند.

سجادی از عموم مردم به ویژه مسافران زمستانی خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، جوی و اقلیمی و کوهستانی با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز