رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد:

تاسیس سازمان گردشگری شهرداری برای جذب گردشگر/ تهران معبر گردشگری است نه مقصد!

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۵:۴۲:۱۹
کد خبر: ۹۷۱۰۹۱
تاسیس سازمان گردشگری شهرداری برای جذب گردشگر/ تهران معبر گردشگری است نه مقصد!
حسن خلیل آبادی ضمن انتقاد در خصوص وضعیت گردشگری تهران از تاسیس سازمان گردشگری شهرداری برای جذب گردشگر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی است بحث تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران مطرح شده و مدیریت شهری بنا دارد تا چارت سازمانی خود را تغییر بدهد اما سوالات بسیاری در این زمینه وجود دارد که از آن جمله می توان به هدف از ایجاد این سازمان و نحوه جذب نیرو اشاره کرد.

تهران می تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، در این رابطه گفت: به دنبال این هستیم که تهران به مقصد گردشگری تبدیل شود ولی متاسفانه تهران معبر گردشگری است و خیلی از گردشگران داخلی و خارجی برای رفتن به سایر شهرها به تهران می‌آیند.

او افزود: اعتقاد داریم تهران با تنوع اقلیمی و جغرافیایی می‌تواند مقصد گردشگری باشد. لازمه تبدیل شدن تهران به مقصد گردشگری این است که مدیریت شهری و وزارت میراث در تهران فعال‌تر برخورد کنند. به خصوص مدیریت شهری که امکانات فراوانی دراختیار دارد و اقداماتی در این زمینه داشته است.

ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری برای سیاست‌گذاری و توسعه گردشگری

خلیل‌آبادی با بیان اینکه خیلی از مکان هایی که در تهران جذب گردشگری دارد در اختیار مدیریت شهری است، گفت: این فضاهای گردشگری در پایتخت پراکنده است و این پراکندگی مانع از جذب گردشگری در تهران می شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: گرچه شهرداری فعالیت‌های حوزه گردشگری را انجام می‌دهد ولی با تشکیل این سازمان، هماهنگی و سیاست‌گذاری و توسعه گردشگری انجام خواهد شد.

برای زیر ساخت های شهری، پیوست‌های گردشگری تهیه شود

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: هدف ما این است فعالیت‌هایی که در شهرداری انجام می‌شود به سمت گردشگری سوق پیدا کند و این اقدامات منسجم‌تر شود.

خلیل‌آبادی افزود: لازم است برای زیر ساخت‌های شهرداری، پیوست‌های گردشگری تهیه شود.

تشکیل سازمان گردشگری شهرداری بدون جذب نیرو

او در خصوص امکان فربه شدن شهرداری تهران با تشکیل سازمان گردشگری گفت: این موارد در ماده 72 تصویب شده است. در این مورد نوشته است بدون هیچ جذب نیرو سازمان گردشگری تاسیس شود و از افراد شاغل در شهرداری استفاده خواهد شد و ایجاد این سازمان، توسعه تشکیلاتی ندارد بلکه انسجام دهی، سیاست‌گذاری و یکپارچه سازی فعالیت‌ها انجام خواهد شد.

خلیل‌آبادی در پاسخ به این سوال که چه میزان بودجه برای این سازمان در نظر گرفته خواهد شد؟ بیان کرد: تشکیل این سازمان بیشتر جنبه نرم افزاری دارد و جنبه سخت افزاری ندارد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: بودجه به طور طبیعی باید افزایش پیدا کند اما نه به طریقی که بار مالی بر شهرداری تحمیل کند.

خلیل آبادی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز