سخنگوی وزارت بهداشت:

آمار قطعی مبتلایان کرونا تنها با آزمایش نهایی از افراد اعلام می‌شود/ بسیاری از بستری‌شدگان مشکوک به کرونا هستند

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۳:۱۰:۲۶
کد خبر: ۹۷۱۱۲۲
آمار قطعی مبتلایان کرونا تنها با آزمایش نهایی از افراد اعلام می‌شود/ بسیاری از بستری‌شدگان مشکوک به کرونا هستند
جهانپور گفت: اگرچه برخی از علائم برای شروع و درمان علائم کافی است اما به لحاظ مدیریتی تا مادامی که این آزمایش ها به صورت کامل اعلام نتیجه نشود نمی توانیم آن را به صورت لیستی در آمارهای قابل ارائه بیان کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آخرین اخبار اعلام شده در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا یا همان کووید 19 گفت: شایعات و مطالبات نادرستی طی روزهای اخیر از شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه منتشر و همین موضوع باعث وجود پیدایش آمار ضد و نقیضی در این رابطه شده است.

او ادامه داد: باید توجه داشت آمارها بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی است و قطعا تفاوت هایی با یافته های بالینی خواهد داشت چراکه گزارشات اولیه از افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری، خروجی  قطعی از این ماجرا نیست و اگرچه برخی از علائم برای شروع و درمان علائم کافی است اما به لحاظ مدیریتی تا مادامی که این آزمایش ها به صورت کامل اعلام نتیجه نشود نمی توانیم آن را به صورت لیستی در آمارهای قابل ارائه بیان کنیم. 

جهانپور بیان کرد: همکاران ما بعضا در استان ها یا همکاران رسانه از این شکل از اعلام آمارها گلایه می کنند که همانطور که گفتیم تا مادامی که آزمایشات نهایی صورت نگیرد نمی توان به عنوان آمار قطعی آن را اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد موارد مشکوک بسیار بیشتر از اعلام نتایج آزمایشگاهی است، گفت: تشخیص آزمایشگاهی به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب خواهد شد. چرا که عده ای ممکن است دچار بیماری های حاد تنفسی باشند و به عنوان فرد مشکوک بستری می شوند اگرچه حتی ممکن است وضعیت شدیدتری نسبت به این ویروس جدید داشته باشد. اما مجددا تاکید می کنیم این نتایج آزمایشگاهی است که اعلام می کند فردی مبتلا به این ویروس شده است یا خیر.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: به عنوان مثال در یک بیمارستان 50 نفر بستری هستند که نهایتا تعداد بسیاری از آن ها با علائم شبه آنفولانزا و یا عفونت های تنفسی دچار هستند و تنها تعدادکمی از آن ها ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند اما به این دلیل که برخی از علائم را دارند بستری می شوند تا آزمایش های مرتبط با تشخیص این ویروس بر روی آن ها صورت گیرد. 

جهانپور به آمار مبتلایان به این بیماری طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و توضیح داد: در کل با توجه به یافته های صورت گرفته، تعداد 205 نفرمورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کوید 19، ظرف 24 ساعت گذشته داشته ایم که از این تعداد 52 نفر در استان تهران، 21 نفر در قم، 17 نفر در استان گیلان، 22نفر در استان گلستان، 12 نفر استان اصفهان، 18 نفر استان مرکزی و ساوه، 12 نفر مازندران، 1 مورد استان خراسان جنوبی، 1 نفر استان ایلام، 8 نفر استان فارس، 6 نفر استان آذربایجان شرقی، 3 نفر در استان اردبیل، 8 نفر در استان البرز، 4 نفر استان سمنان، 5نفر استان کردستان، 6 نفر استان قزوین، 4 نفر استان خوزستان، 1 نفر استان سیستان و بلوچستان و 4 نفر در استان یزد هستند.

این سخنگو اضافه کرد: در مجموع تعداد 205 نفر حداقل ظرف 24 ساعت گذشته به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد 9 نفر فوت شدند. با احتساب آمار امروز به طور کلی 593 نفر به طور قطعی به ویروس کویدو 19 مبتلا شده اند و تعداد بهبود یافتگان که قسمت مثبت و ارزشمند این آمار است 123 مورد بوده است. همچنین متاسفانه تعداد 43 مورد فوتی تا ظهر امروز بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش شده است. 

او در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که مانند روزهای گذشته تاکید می‌کنیم هموطنان عزیز همیاری و همکاری لازم را با ما داشته باشند و به موضوع خودمراقبتی و کاهش تردد توجه ویژه ای داشته باشند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز