سکوت مسئولین برابر محدودیت تردد در استان‌های درگیر کرونا؛

هیچ کسی تصمیمی برای محدودیت تردد نگرفت!/ بلیت فروشی همچنان در جریان است

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۵:۴۱:۴۳
کد خبر: ۹۷۴۵۷۸
هیچ کسی تصمیمی برای محدودیت تردد نگرفت!/ بلیت فروشی همچنان در جریان است
در حالی که رسانه‌ها از محدودیت تردد در استان‌های پرخطر خبر می‌دهند اما هیچ یک از سیستم‌های حمل و نقلی انتقال مسافرین را لغو نکرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  طی روزهای اخیر با افزایش ابتلا به کرونا مواجه شده‌ایم و در این راستا مدارس و برخی مشاغل به حالت تعطیل درآمده‌اند و برخی خانواده‌ها به سوی مراکز زیارتی و گردشگری در شمال و شرق کشور هجوم برده‌اند. بر این اساس در صدا و سیما و رسانه‌ها ممنوعیت تردد در مسیرهای منتهی به برخی شهرها و استان ها از جمله گیلان و خراسان اعلام شده است. این در حالی است که همچنان خطوط هوایی، زمینی و سایر وسایل حمل و نقلی در حال بلیت فروشی و انتقال مسافرین هستند. از سوی دیگر برخی سایت های فروش بلیت از استرداد بلیت مسافران به صورت آنلاین نیز سر باز می‌زنند.  

برای پرس و جو از دلیل چرایی عدم ممنوعیت بلیت فروشی و همچنین امکان استرداد آنلاین بلیت‌ها به سراغ رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، باقر جوان، مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور، محمد قاسم‌نژاد، قائم‌مقام رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان گیلان و میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، رفتیم.

ممنوعیت تردد زمینی است نه هوایی!/ افراد باید بتوانند بلیت خود را آنلاین کنسل کنند

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در رابطه با دلایل پرواز به استان‌هایی که تردد در آن ممنوع شده است، گفت: این ممنوعیت‌ها مربوط به بخش زمینی است و در بخش هوایی دستورالعملی دریافت نشده است.

او افزود: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت اقدامات پیشگیرانه در پرواز، فرودگاه و برای نیروهای انسانی انجام شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: پروازها به شدت کاهش پیدا کرده چراکه در هر صورت مسافرهای بخش هوایی بر اساس دستورالعمل‌ها و خواسته‌های وزارت بهداشت عمل می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافرت‌ها کاهش یافته و قیمت بلیت هواپیماها در نازل‌ترین قیمت خود است، گفت: سازمان هواپیمایی کشور پیگیری می‌کند که افراد بتوانند پول خود را پس بگیرند.

او ادامه داد: افرادی که بعد از 5 اسفند بلیت تهیه کرده‌اند مشمول استرداد بدون جریمه نخواهند شد.

جعفرزاده در پاسخ به استرداد بلیتهای هواپیما توسط شرکت‌های مختلف هواپیمای، اظهار کرد: باید به صورت آنلاین استرداد بلیت انجام شود. همانگونه که آنلاین دریافت شده باید به صورت آنلاین هم استرداد شود.

برای ممنوعیت تردد خراسان و گیلان بخشنامه‌ای به دست ما نرسیده است

باقر جوان، مدیر کل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل نقل جاده‌ای کشور، در رابطه با تردد اتوبوس‌های به شهرهای شمالی کشور گفت: بحث ممنوعیت ورود به استان ها در صلاحیت استانداری ها و وزارت بهداشت است و هر تصمیمی برای جاده ها بگیرند برای ما هم لازم الاجرا است.

او افزود: اگر دستورالعملی بیاید سریعا ابلاغ خواهیم کرد و بر این امور تاکید خواهیم داشت.

جوان تصریح کرد: باید از سوی بخش‌های دولتی بخشنامه‌ای ابلاغ شود. تاکید ما بر کاهش سفرهاست و همین امر را دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: وقتی مقام تصمیم‌گیری بخشنامه‌ای بدهد آن بخشنامه لازم الاجراست.

او در رابطه با وجود بخشنامه برای ممنوعیت سفر به گیلان و خراسان گفت: در مورد گیلان و خراسان بخشنامه‌ای تا کنون به دست ما نرسیده است. 

نظر ستاد ملی تعطیلی کشور نیست

محمد قاسم‌نژاد، قائم‌مقام رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان گیلان، در رابطه با عدم صدور بخشنامه جهت ممنوعیت تردد گفت: آخرین خبرها این است که بعد از تصمیم در استان، قرار است تردد ها کنترل شود.

او افزود: همه استان‌ها باید با نظر ستاد ملی هماهنگ شوند. نظر ستاد ملی تعطیلی کشور نیست.

قائم‌مقام رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان گیلان بیان کرد: امروز عصر بناست جلسه‌ای برگزار و در این مورد تصمیم‌گیری شود.

قاسم‌نژاد افزود: با این حال نیروی انتظامی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و... اقداماتی در مورد برگرداندن مسافرین انجام می‌دهند و تب سنجی صورت می‌گیرد.

نمی‌توان به صورت جزیره‌ای تصمیم گرفت/ تابع دستورات ستاد هستیم

میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با استرداد بلیت‌های خریداری شده گفت: تمام کسانی که تاریخ سفر آن‌ها 72 ساعت دیگر باشد می‌توانند کنسلی داشته باشند. همچنین کسانی که تا تاریخ سوم اسفند ماه بلیت‌های خود را خریداری کردند و می‌خواهند پس بدهند تا 12 ظهر روز قبل می‌توانند مراجعه کنند تا بدون هزینه کنسلی استرداد صورت بگیرد.

او افزود: طبق آنچه آقای وزیر عنوان کرده‌اند باید کل هزینه کنسلی داده شود. کسانی که از 3 اسفند تا 6 اسفند ماه سال جاری نیز بلیت تهیه کرده اند و در حال حاضر می‌خواهند کنسل کنند می توانند از 16 فروردین ماه تا یک ماه بعد پول خود را از دفاتر دریافت کنند.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عدم کنسلی قطارهای استان‌هایی که ممنوعیت تردد اعلام کرده‌اند گفت: نمی‌توان به صورت جزیره‌ای تصمیم گرفت. تمام استان‌ها ستاد مبارزه با کرونا دارند و ستاد ملی داریم که تابع دستورات آن ها هستیم. هر چه تصمیمی بگیرند تابع آن ها هستیم.

او ادامه داد: این روزها تقاضا در برخی مسیرها کم شده و به این دلیل تردد در این مسیرها کنسل شده است. هر استانی اگر ابلاغی به ما داشته باشد تابع دستورات ستاد خواهیم بود.

موسوی در پایان عنوان کرد: این دستورات باید به صورت دستور جلسه باشد و یا حداقل به مدیر منطقه‌ای اعلام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز