رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌‌ای و صنایع غذایی کشور:

ویتامین‌های D و E برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است/ از مصرف غذاهای نیمه پخته خودداری شود

۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۶:۰۷:۱۲
کد خبر: ۹۷۶۰۶۰
ویتامین‌های D و E  برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است/ از مصرف غذاهای نیمه پخته خودداری شود
رزاز گفت: استفاده از ویتامین های D و E و ریز مغذی‌های روی و سلنیوم در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ جلال‌الدین میرزای رزاز، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در رابطه با اهمیت نوع تغذیه افراد در روزهایی که خطر ابتلا به بیماری وجود دارد، گفت: شاه کلید پیشگیری و مقابله با کرونا افزایش و تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن از طریق تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی است.

او با بیان اینکه هر فرد باید به میزان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز، پرهیز از اضطراب و استرس و به ویژه خواب کافی را در اولویت برنامه خود قرار دهد، ادامه داد: در این میان کسانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، بیماری‌های مزمن و حاد تنفسی، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی و نیز افرادی که تحت جراحی یا حوادث مختلف قرار گرفته‌اند باید این نکات را بیش از سایرین رعایت کرده و من حیث المجموع به مراقبت های ویژه تغذیه ای بپردازند.

رزاز در پاسخ به این سوال که چه نوع از ویتامین ها برای بدن در روزهای شیوع کرونا مهم است، بیان کرد:  استفاده از ویتامین های D و E و ریز مغذی‌های روی و سلنیوم در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. البته در خصوص نقش ویتامین C برخی از منابع معتبر توصیه به  استفاده نکردن از آن در هنگام ابتلا به کرونا دارند. اما مصرف آب و مایعات کافی در این زمینه قطعا موثر و ضروری است.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور  با تاکید بر اینکه در شرایط بیماری یا خطر ابتلا به بیماری‌ها خودداری از مصرف غذاهای نیمه پخته مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ عسلی خودداری شود، توضیح داد: همچنین در زمان بیماری نیاز انسان به کالری افزایش پیدا می کند.

او در پایان اضافه کرد: توصیه می‌کنیم از میان وعده‌هایی مانند میوه‌ها و مغزها استفاده شود و برای پیشگیری از بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن از غذاهای فست فودی جدا خودداری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز