نوروزنامه ۹۹/ معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

حمایت از موزه‌ها بعد از کرونا/ بازدید مجازی از موزه‌ها در روزهای کرونایی!

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۲۳:۳۹:۰۴
کد خبر: ۹۸۱۰۷۶
حمایت از موزه‌ها بعد از کرونا/ بازدید مجازی از موزه‌ها در روزهای کرونایی!
محمدحسن طالبیان از ارائه تسهیلات و حمایت از موزه ها در روزهای بعد از کرونا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در رابطه با وضعیت موزه‌ها در روزهای کرونایی گفت: این روزها به فضای مجازی تاکید داریم. موزه‌ها در ایام عید به صورت زنده از طریق فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

او افزود: برخی فضاها در گذشته کمتر دیده می‌شده و مخاطبان بدان توجه کافی نداشتند که در این برنامه بنا است این فضاها معرفی شود.

طالبیان خاطرنشان کرد: این برنامه در فضای مجازی هر روزه ساعت 3 الی 4 پخش می شود. تا کنون 5 موزه در فضای مجازی معرفی شده است. در روز اول موزه ملی، روز دوم کاخ گلستان، روز سوم سعدآباد، روز چهارم کاخ نیاوران، روز پنجم موزه فرش و روز ششم هم موزه رضا عباسی معرفی شده و این رویکرد ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: موزه ملک، ارتباطات، پست، دفاع مقدس و قرآن هم در برنامه ها وجود دارد.

او تصریح کرد: به هر حال فکر می‌کنیم که باید از فناوری بهره ببریم. این روش در حال حاضر مخاطبین زیادی پیدا کرده اما این طرح مکملِ حضور افراد در این مراکز است و هر یک جای خود را دارد و بعد از کرونا هر دو رویکرد را ادامه خواهیم داد.

به گفته طالبیان این رویکرد سبب تحول موزه‌ها خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وضعیت موزه‌های بخش خصوصی گفت: بسیاری از موزه‌های خصوصی در این برنامه هستند و در فضای مجازی معرفی خواهند شد. در آینده نیز موزه‌های خصوصی می توانند در فضای مجازی ورودی بگیرند.

او در خصوص کمک به موزه‌ها بعد از روزهای کرونایی خاطرنشان کرد: باید تسهیلاتی ارائه کنیم تا این بخش‌ها بتوانند خود را اداره کنند. پس از این دوره تلاش خواهیم کرد که ان‌شاءالله مورد حمایت قرار بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز