نوروزنامه ۹۹/ یک جامعه شناس:

اپیدمی کرونا یک سبک زندگی است/ کرونا به مردم فهماند جامعه در هر لحظه با خطرات متعدد مواجه است

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۲۳:۳۹:۴۶
کد خبر: ۹۸۲۷۱۹
اپیدمی کرونا یک سبک زندگی است/ کرونا به مردم فهماند جامعه در هر لحظه با خطرات متعدد مواجه است
یک جامعه‌شناس گفت: افراد داغدار صدمات روحی و روانی فراوان متحمل می‌‍‌شوند اما هم‌اکنون جامعه با اپیدمی کرونا روبه‌رو شده که اگر در کنار هم جمع شوند، این قضیه با تاثیرات اجتماعی غیرقابل جبران همراه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع اپیدمی کرونا در جامعه باعث شده هرگونه گردهمایی در جامعه لغو شود. در این میان برخی از افراد عزیزان خود را از دست داده و حتی نمی‌توانند برایش مراسم برگزار کنند و بستگان هم نمی‌توانند برای  تسکین خانواده عزادار اقدامات لازم را انجام دهند. این اقدام  با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه ما همخوانی ندارد. از سوی دیگر هر گونه گردهمایی تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا را در کشور افزایش می‌دهد.

 امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس، گفت: در طول تاریخ به کرات جوامع بشری دستخوش بلایای طبیعی شده است. برای مثال در قرون وسطی طاعون سیاه باعث مرگ میلیون‌ها فرد شد. با بررسی تاریخ کشور نیز شاهد مرگ و میرهای ناشی از شیوع وبا بودیم.

به گفته وی افراد داغدار صدمات روحی و روانی فراوان را متحمل می‌شوند، اما هم اکنون جامعه با اپیدمی روبه‌رو شده که اگر در کنار هم جمع شوند، این قضیه با تاثیرات اجتماعی غیرقابل جبران همراه است.

این جامعه‌شناس تاکید کرد: در این شرایط فرد در خدمت جامعه است. اپیدمی کرونا جامعه جهانی را با چالش‌های فراوان مواجه کرده است.

قرایی مقدم افزود: باید به لحاظ اجتماعی از بسیاری مسائل گذشت کرد، به اصطلاح نباید نگران فرد بود، بلکه هر گونه اهمال در این زمینه تبعات جبران ناپذیر فراوان را برای جامعه به دنبال دارد.

این جامعه‌شناس ادامه داد: شرایط ایجاب می‌کند تا اپیدمی کرونا بسیاری از هنجارها و طرز تفکرها را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع کرونا به مردم فهماند جامعه در هر لحظه با خطرات متعدد مواجه است. در نتیجه کرونا سبک زندگی، هنجارها، اعتقادات، سبک زندگی و آداب و رسوم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او تاکید کرد: اپیدمی کرونا یک نوع سبک زندگی است و به افراد آموخت که زندگی فراز و نشیب‌های فراوان دارد و در نتیجه چاره‌ای نیست.

قرایی‌مقدم در پایان گفت: نمی‌توان گفت این طرز تفکر فرد را فدای جمع می‌کند، بلکه فرد و جمع لازم و ملزوم یکدیگر هستند. در نتیجه به ناچار افراد فوت شده را در ایام شیوع اپیدمی کرونا به تنهایی در جمع محدود خانواده جمع می‌شوند.

f0775941-e748-4ae9-838e-f18d02953387

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز