نوروزنامه ۹۹/ مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی:

خدمات‌رسانی موثر بهزیستی به معتادان در روزهای کرونایی/ بهزیستی نقشی در نگهداری یا ترخیص معتادان در مراکز این سازمان ندارد

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۲۳:۱۹:۱۲
کد خبر: ۹۸۳۶۱۴
خدمات‌رسانی موثر بهزیستی به معتادان در روزهای کرونایی/ بهزیستی نقشی در نگهداری یا ترخیص معتادان در مراکز این سازمان ندارد
سیدفرید براتی سده گفت: سازمان بهزیستی نقشی در نگهداری یا ترخیص معتادان در مراکز این سازمان ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدفرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی درباره کم و کیف رسیدگی به معتادان در روزهای کرونایی گفت: سازمان بهزیستی هیچ نقشی در نگهداری و ترخیص معتادان ندارد. برای مثال دادستان حکم دستگیری معتادان را صادر و نیروی انتظامی اقدام به ساماندهی معتادان کرده و آنها را تحت درمان قرار می‌دهند. در مرحله بعد هم  بنابر حکم قاضی ترخیص یا نگهداری معتادان در صورت صلاح دید  او انجام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی افزود: براساس تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا قرار شد تا زمان فروکش کردن کرونا نگهداری معتادان در مراکز بهزیستی متوقف شود.

براتی سده ادامه داد: طرح ساماندهی معتادان متجاهر در ایام نوروز قرار بود اجرا شود اما این طرح  لغو شد. هم اکنون نیز ترخیص معتادان بر اساس تصمیم مسئولان سازمان بهزیستی نیست.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی تاکید کرد: هماهنگی‌های فراوان برای کاهش آسیب‌ها انجام شده است. از قبل از فرارسیدن عید نوروز تاکنون مراکز ذی‌ربط در پی اقدامات کاهش آسیب برای معتادان هستند. در این روند وسایل در اختیار مددجویان قرار گرفته و اعتبارات متعدد برای رسیدگی به این افراد اخذ شده است. 

به گفته او خدمات‌رسانی به معتادان در قالب ارائه مواد شوینده، ماسک و ... در اختیار آنها قرار می‌گیرد. از سوی دیگر تک تک این افراد تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

براتی سده افزود: اگر در مراکز بهزیستی موردی کشف شود که مشکوک به کرونا باشد، در اسرع وقت خدمات  اورژانسی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی با بیان اینکه هم اکنون پارک‌ها تعطیل است، افزود: در این وضعیت معتادان در کوچه و خیابان پراکنده شده‌اند، حال می‌توان از شهرداری انتظار داشت پارک‌ها را بازگشایی کرده تا بتوان معتادان را در آنجا نگه داشت؟! در حالی که این اقدام باعث شده روند خدمات‌رسانی به مددجویان با مشکلات متعدد مواجه شود. برای مثال در گذشته معتادان فقط در گوشه پارک جمع می‌شدند که این قضیه خدمات‌رسانی به آنها را  از سوی سازمان بهزیستی تسهیل می‌کرد اما هم اکنون روند خدمات‌رسانی به آنها با مشکلات فراوان مواجه شده است. 

براتی سده ادامه داد: تاکنون در بین معتادان تحت پوشش بهزیستی فرد مبتلا به کرونا مشاهده نشده است. در تمام کشور مراکز خدمات‌دهی به معتادان وابسته به سازمان بهزیستی فعال است و بودجه در اختیار سازمان‌ها قرار گرفته است. بنابراین هیاهو در حوزه خدمات‌رسانی به معتادان نیاز نیست. 

به گفته او سازمان بهزیستی خدمات به معتادان ارائه می‌دهد. 

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی تاکید کرد: معتادان نسبت به دیگر افراد در جامعه مقاومت بدن‌شان ضعیف‌تر است اما به دلیل خدمات‌رسانی موثر از سوی سازمان بهزیستی ابتلا کرونا در بین معتادان مدیریت شده است. 

به گفته براتی سده باید به مسئولان در مدیریت شهری گفت که هر گونه اقدام در راستای نگهداری معتادان مطابق با تصمیم ستاد ملی کروناست و سازمان بهزیستی در این باره تصمیم گیرنده نیست. 

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی گفت: شهرداری از زمان تصویب قانون برنامه ششم باید در مدیریت معتادان متجاهر و توانمندسازی آنها در کنار سازمان بهزیستی به ارائه خدمات می‌پرداخت اما تاکنون اقدامی در این باره انجام نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز