معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد

هفته جوان امسال با خدمات کرونایی/ ایجاد ۷ هزار شغل مستقیم برای جوانان/ سمن های جوان در روزهای کرونایی فعال هستند/ اقساط وام ازدواج تا اردیبهشت اخذ نمی شود/ نگران تجرد قطعی در جامعه هستیم

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۰۹:۳۱:۵۸
کد خبر: ۹۸۴۴۲۹
هفته جوان امسال با خدمات کرونایی/ ایجاد ۷ هزار شغل مستقیم برای جوانان/ سمن های جوان در روزهای کرونایی فعال هستند/ اقساط وام ازدواج تا اردیبهشت اخذ نمی شود/ نگران تجرد قطعی در جامعه هستیم
محمد مهدی تندگویان با اشاره به برنامه های روز جوان از بکارگیری ظرفیت سمن های جوان خبر داد و گفت: مساله اصلی جوانان امروز کشور، نداشتن مهارت و تعهد پذیری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان با حضور در برنامه تلویزیونی انتهای الوند که صبح امروز از شبکه دو پخش شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و روز جوان گفت:  سالانه در هفته جوان اقدامات متعدد انجام می‌ شود  برای مثال در سال گذشته 14 هزار برنامه در این هفته با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد از سوی این سازمان برگزار شد.

 تندگویان گفت: در سال گذشته نیز رویکرد هفته جوان  موضوع سیل بود و برنامه‌های هفته جوان با کمک به سیل زدگان و گلریزان در این خصوص برگزار شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان  تاکید کرد: مدل تشکل ها  و سازمان های مردم تخصصی است، امسال هم به این شکل در پی خدمات رسانی برای مصونیت جامعه در برابر کرونا از سوی سازمان های مردم نهاد هستیم. برای مثال نخستین اقدام سمن ها نیاز سنجی جامعه در زمینه کرونا  همچون تامین ماسک و مواد ضد عفونی کننده بود.

 

وزارت ورزش و جوانان حامی تشکل های جوان

معاون وزیر ورزش و جوانان  درباره چگونگی تشکیل سمن ها گفت: مخاطب بنده تمامی جوانان کشور هستند و ما هم خواستار خدمات رسانی به جوانان هستیم.  امروز 25 میلیون  جوان در کشور وجود دارند. سازمان ها  نمی توانند برای این جمعیت برنامه ریزی کنند اما هدف ما برنامه ریزی و حضور آنها در کارهای گروهی است تا زمینه  ورود آنها در بازار، اشتغال و ... محیا شود.

تندگویان با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته فعالیت تشکل ها برای خدمات رسانی در حوزه کرونا آغاز شده است، تاکید کرد:  اوایل تشکیل دولت دوازدهم در مجموع  یکصد تشکل برای سازمان‌های مردم نهاد ثبت شده بود، هرچند امسال از مرز 3 هزار تشکیل گذشته‌ایم  و هدف ایجاد انگیزه است.

به گفته او این تشکل ها از ساختار و مجامع استانی تشکیل می شوند و به شکل کاملا غیر دولتی فعالیت می کنند. وزارت ورزش و جوانان نقش حامی را برای این افراد دارد.

 تندگویان تاکید کرد: سال گذشته  با موضوع سیل و زلزله یک شبکه امداد و نجات ایجاد شد که این شبکه به بلوغ مناسب رسیده است. البته این اقدامات به شکل مستقل و در راستای امداد و نجات با سازمان‌های همسوی  همچون وزارت بهداشت و سازمان سمت هماهنگ است .

 او افزود: برای اعضا دوره‌های توانمندسازی برگزار شده است. در سال گذشته برای اولین بار سازمان، وام هایی ارائه داد تا به این شکل اشتغال ایجاد شود.

 معاون وزیر ورزش و جوانان  تاکید کرد: در سال گذشته طرح های جوانان در کل کشور اخذ شد و از  طریق بانک‌ها به ارائه وام  برای توسعه  اشتغال  پرداختیم بدین ترتیب در سال گذشته 7 هزار شغل مستقیم ایجاد کردیم.

تندگویان افزود: سمن های در حوزه کرونا در تولید ماسک، لباس، شوینده و همچنین توزیع  آنها در مناطق محروم و حاشیه شهرها پرداختند. هم اکنون   20 مرکز توزیع اقلام مورد نیاز کرونا در کشور وجود دارد. درضمن  بسیاری از سوله ها زیر نظر سازمان نیز  در حال  تولید ماسک و لباس هستند.

این مقام مسئول گفت: تمامی اقدامات با توجه به استانداردهای وزارت بهداشت انجام می شود. بخشی از اقلام نیز در مناطق محروم و حاشیه شهرها به همراه آموزش از سوی تشکل های جوان توزیع می شود.

فرهنگسازی  در حوزه کرونا مناسب بود

معاون وزیر ورزش و جوانان  گفت: امسال از سوی سمن ها چگونگی گذراندن 13 بدر ، چهارشنبه آخر سال و .. به شکل استان  به استان  در قالب در خانه بمانیم، آموزش داده شد.  همچنین برای تشویق جهت ماندن افراد در خانه اقداماتی همچون برگزاری مسابقات کتابخوانی، آشپزی ، ارسال عکس انجام شده تا انگیزه در خانه ماندن برای افراد مهیا شود.

 تندگویان گفت: هم اکنون80 دفتر مشاوره در خصوص کرونا به فعالیت می پردازند، در حالی که در گذشته این مراکز فقط به مشاوره ازدواج می پرداختند.  

 او  از  راه اندازی 2 اپلیکیشن  در حوزه بهداشتی خبر داد و افزود: در صورت ملی شدن این اپلیکیش  ها تمامی فعالان در حوزه بهداشتی باید در آن ثبت نام کنند.

 

عدم مهارت مساله جوان امروز/ نگرانی از تجرد قطعی جوانان

معاون وزیر ورزش و جوانان  درباره وضعیت ازدواج در کشور  گفت: موضوع ازدواج مساله اصلی جامعه است. سن جوانی 18 تا 35 سال  است. در این بازه سنی تنها 42 درصد مردان  و 62 درصد زنان متاهل هستند. 50 درصد از جامعه آماری  کشور در بهترین سن برای ازدواج  به سر می‌برند.

 تندگویان در زمینه تجرد قطعی ابراز نگرانی کرد و افزود:  وقتی فرد 35 – 40 سال را رد می‌کند به نسبت انتخاب همسر برایشان سخت  می شود. هر چند در کشور ما ایجاد  اشتغال و تامین مسکن دشوار است، اما باید دانست که مشکل اصلی جوانان امروز مهارت است.

 به گفته تندگویان، جوان امروز تعهد پذیر تربیت نشده است. 40 درصد از فضای آموزشی باید به آموزش جهت کسب مهارت بپردازد. برای مثال بسیاری از جوانان اشتغال، مسکن و ... دارند، اما حوصله و تعهد پذیری ندارند.

 معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: آموزش و پرورش باید در  زمینه مهارت آموزی دانش آموزان وارد عمل شود.  برای مثال بسیاری از افراد در جامعه مهارت کنترل خشم  و بسیاری از مهارت های دیگر را ندارند.

  به گفته او تشکیل زندگی فقط تامین مسکن و شغل نیست. برای مثال بنده در ابتدای تشکیل زندگی دریک زیر زمین مستاجر بودم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه مهارت آموزی دغدغه رهبر معظم انقلاب است، درباره آموزش ها در سال گذشته گفت: با استفاده از ظرفیت دو سرباز  16 هزار سرباز تحت آموزش مهارت‌ ها در حوزه های مختلف.  در سرفصل های 80 ساعته قرار گرفتند.

 

وام ازدواج 50 میلیون تومانی شد

معاون وزیر ورزش و جوانان  از اختصاص وام ازدواج 50 میلیون با سود 4درصد و بازپرداخت 7 ساله با یک ضامن  خبر داد و افزود: وام ازدواج در کشور به روز است.

تندگویان درباره پرداخت وام ازدواج گفت: در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت وام اقساط اخذ نمی‌شود، اگر در این سه ماه کارمزد از فردی کسر شده به سامانه وزارت ورزش و جوانان مراجعه کند تا رسیدگی شود.

 به گفته او جوانانی که امسال ازدواج می‌کنند، بدانند که کشور درگیر بیماری کرونا است، امیدواریم  تا پایان خرداد وام مذکور پرداخت شود.

 

ورزش در کشور مغفول مانده است

معاون وزیر ورزش و جوانان  در پایان گفت: جوانان در حوزه ورزش مورد غفلت واقع شده اند همچنین انتظار می ‌رفت در هفته جوان  برنامه های تلویزیون به موضوع جوانان بیشتر بپردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز