مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان :

برنامه معاونت جوانان برای توسعه مهارت ارتباطی جوانان در سال ۹۹ / تجربه فعالیت اجتماعى زمینه ساز حضور موثر

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۰۹:۵۶:۳۸
کد خبر: ۹۸۵۱۳۲
برنامه معاونت جوانان برای توسعه مهارت ارتباطی جوانان در سال ۹۹ / تجربه فعالیت اجتماعى زمینه ساز حضور موثر
اعظم کریمی با اشاره به لزوم ارتقا سلامت جسمی و روانی جوانان از برنامه های معاونت جوانان برای توسعه مهارت ارتباطی در سال 99 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعظم کریمی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به هفته جوان گفت: سن مدیران معاونت جوانان نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده که این امر با سیاست‌های معاونت تطبیق بیشتری دارد.

او به عنوان یکی از جوان‌ترین مدیران وزارت ورزش و جوانان افزود: کار گروهى و فعالیت در نهادهاى مدنى را از مقطع راهنمایی آغاز و از 15 سالگی در سازمان مردم نهاد عضو بودم و فعالیت اجتماعى می‌کردم آن زمان فرهنگ کار داوطلبانه به اندازه امروز نهادینه نشده بود و چنین فعالیت‌هایی در اجتماع با دشواری همراه بود؛ اما امروز به خوبی امر فرهنگ‌سازى شده است.

کریمی تصریح کرد: همزمان با دوران دانشجویی و حتی پیش از آن به طور جدی ابتدا در حوزه رسانه فعالیت کردم و مسئولیت‌هایی را برعهده داشتم؛ سپس چند سال در وزارت بهداشت مشاور وزیر بودم و در نهادها و دستگاه‌هاى زیادی به عنوان مشاور، عضو و دبیر کارگروه مسئولیت اجراى چندین برنامه و طرح ملی را برعهده گرفتم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته عضو سازمان‌های مردم نهاد بوده است، افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز آموزش مهارت است که بخشی از آن را با فعالیت در این مجموعه‌ها می توان به دست آورد.

او با اشاره به سابقه مدیریت در دوران جوانی گفت: مردم به راحتی مدیران جوان را نمی‌پذیرند. ابتدای حضورم برخی مواقع احساس می‌شد که نماینده دستگاه هستم و افراد به دنبال شخصی مسن‌تر بودند. حضور فعال و مستمر سبب شد تا برخی مدیریت جوانان را باور و اعتماد کنند.

کریمی با بیان اینکه به کار و فعالیت کارشناسی در حوزه مدیریتى اعتقاد جدى دارد، افزود: در مجموعه‌ای که مدیریتش را بر عهده دارم از افراد صاحب نظر و اساتید متخصص حوزه همواره بهره برده‌ام و در سیاست‌گذاری‌ها تحت عنوان اتاق فکر از حضور آنها استفاده می‌کنم و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بوده‌ام.  

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه‌های مختلف بدون استفاده از اساتید و متخصصان در اتاق‌های فکر امکان‌پذیر نیست، گفت: استفاده از متخصصان سبب می‌شود تا برای تصمیم‌گیری‌ها به خرد جمعی برسیم و در طول یک‌سال گذشته سیاست ما همین امر بوده است.

او ضمن توصیه‌ای به جوانان، عنوان کرد: توصیه‌ام به جوانان این است که براى رسیدن به هدف‌شان پله پله تلاش و خودشان را باور کنند؛ از تلاش و پشتکار دست برندارند و فراموش نکنند بدون تجربه نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد. صرف آرمان گرا بودن ما را از رسیدن به هدف دور می کند.

کریمی با اشاره به لزوم حفظ و ارتقا سلامت جسم و روان جوانان افزود: در برنامه‌ریزى‌های دفتر ما توجه به تغییر سبک زندگی جوانان در اولویت قرار دارد. همچنین بحث سلامت روان و هدف‌گذاری و برقراری ارتباط مناسب به‌طور جدی دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم در سیاست‌گذاری‌ها به سلامت جسم و روان جوانان اهمیت بیشتری بدهیم.

او با تاکید به لزوم آموزش جوانان گفت: متاسفانه این روزها شاهد فارغ‌التحصیلانی هستیم که در موقعیت‌هاى شغلی، ازدواج و انتخاب آگاهانه یا تعاملات روزمره دچار ضعف‌هایی هستند و از این رو در سال 99 برنامه‌هایی برای رشد مهارت ارتباطی آنان داریم؛ موضوعی که در نهایت به ارتقای کیفیت سطح زندگى آنان منجر خواهد شد.

نظر شما
پرونده ویژه