نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی :

احتمال قتل دختر ۱۱ ساله ایلامی وجود دارد/ آمار خودکشی استان کاهش پیدا کرده است

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۲:۰۸:۰۱
کد خبر: ۹۸۸۲۲۶
احتمال قتل دختر ۱۱ ساله ایلامی وجود دارد/ آمار خودکشی استان کاهش پیدا کرده است
جلال میرزایی با اشاره به اینکه احتمال قتل دختر 11 ساله وجود دارد از پیگیری این مسئله توسط دادستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخش هلیلان در شهرستان چرداول استان ایلام در روزهای اخیر شاهد خبر تکان دهنده ای بود. دختری 11 ساله به علت فقر مطلق خانواده اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داده است.

در همین زمینه جلال میرزایی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: به علت اینکه در بخش هلیلان از کشاورزی و دامپروری سنتی همچون سال های گذشته استفاده می شود، توسعه اقتصادی در این منطقه قابل توجه نبوده است و برخی مردم این منطقه دچار مشکلات اقتصادی شده اند و بسیاری از مردم این بخش به کرمانشاه مهاجرت کرده اند.

او افزود: چهار روستا در این منطقه وجود دارد که وضعیت برخی از اقشار آن مناسب نبوده اما فقر در میان آن ها همه گیر نیست.

این نماینده مجلس در مورد جزئیات خودکشی دختر 11 ساله گفت: اتفاقی که در مورد یکی از خانواده های این بخش رقم خورد و سبب شد تا یک کودک 11 ساله جان خود را از دست دهد در هاله ای از ابهام است و این امر در دست بررسی است که آیا اتفاق مذکور خودکشی بوده است و یا قتل صورت گرفته است؟

میرزایی اظهار کرد: دادستان شهرستان نیز پیگیر این مسئله است تا علت اصلی مرگ مشخص شود زیرا این مسئله به هیچ وجه با منطق و عقل همخوانی ندارد که یک دختر 11 ساله خودکشی و خود را حلق آویز کند و دار بزند.

نماینده مردم ایلام در ارتباط با اقدامات انجام شده برای کاهش آمار خودکشی در این استان گفت: مقابله با این معضل در استان ایلام تبدیل به امری سخت شده است و ریشه این مسئله فرهنگی است.

جلال میرزایی با ذکر مثال هایی به تشریح این حادثه پرداخت و گفت: موارد زیادی را شاهد بوده ایم که یک دختر ازدواج کرده است و در زندگی شخصی اش به مشکل بر می خورد و به علت فرهنگی که در آنجا حاکم است راهی جز خودکشی برایش باقی نمانده است.

او افزود: این حوادث مختص به زنان نیست و در مردانی هم شاهد این اتفاقات هستیم افرادی به علت مشکلات اقتصادی در این استان اقدام به خودکشی می کنند. 

میرزایی گفت: در راستای مقابله با این پدیده نیازمند مطالعات گسترده هستیم زیرا در این زمینه هنوز جمع بندی علمی و جامعی وجود ندارد.

نماینده استان ایلام در مجلس در رابطه با آمار خودکشی در این استان عنوان کرد: سال گذشته آمار خودکشی در استان ایلام نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده است و قطعا با تحقیقات گسترده در این عرصه می توان به نتیجه رسید تا مانع این روند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز