حریم خصوصی والدین در دستان کودکان/ آموزش آنلاین حریم خصوصی والدین را نشانه گرفته است

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۰:۰۰:۱۹
کد خبر: ۹۹۰۳۰۲
حریم خصوصی والدین در دستان کودکان/ آموزش آنلاین حریم خصوصی والدین را نشانه گرفته است
بهروز بیرشک با بیان اینکه والدین باید نسبت به فعالیت فرزندشان در فضای مجازی کنترل نامحسوس داشته باشند، افزود: والدین از ذخیره اطلاعات که منجر به تشدید حس کنجکاوی کودک می‌شود، پرهیز کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بهروز بیرشک، متخصص حوزه روانشناسی درباره رعایت حریم خصوصی در ارتباطات اجتماعی گفت: مسئله حریم خصوصی برای همگان مورد اهمیت است. برای مثال در بسیاری از مواقع جوانان از دخالت خانواده‌ها گلایه دارند همچنین بسیاری از زوجین نیز نسبت به ورود به حریم خصوصی یکدیگر ناراضی‌ هستند.

او با بیان اینکه در دوران کرونا به‌دلیل تعطیلی مدارس بسیاری از خانواده‌ها امکاناتی همچون تلفن‌های هوشمند شخصی خود را در اختیار فرزندان قرار می‌دهند، تاکید کرد: در شرایط موجود بسیاری از دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی روند آموزش را طی می‌کنند.

این روانشناس تاکید کرد: کودک کنجکاو است، طبیعتا با در اختیار گرفتن تلفن هوشمند والدین به عکس‌ها و مطالب نامتناسب با سنش دسترسی پیدا می‌کند که  این قضیه ناراحت کننده است.

بیرشک افزود: والدین خودشان باید از حریم خصوصی خود مراقبت کنند. می‌توانند با اتخاذ تمهیداتی اجازه ورود کودک یا نوجوان به اطلاعات تلفن هوشمند را نداشته باشند یا والدین از ذخیره  اطلاعات نامناسب با نیاز کودک اجتناب کنند.

او در پایان گفت: از سوی دیگر باید روی کودکان کنترل نامحسوس داشت. حتی‌الامکان باید از ورود کودک به حریم خصوصی چه در زندگی و چه در فضای مجازی جلوگیری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز