افتتاح مرکز تولید نهال در استان فارس

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۸:۰۸:۱۸
کد خبر: ۹۹۱۲۰۸
افتتاح مرکز تولید نهال در استان فارس
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا از آغاز عملیات تولید 70 هزار نهال جنگلی در نهالستان شهید بهرام نیا فسا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید کشاورزیان با اعلام این خبر افزود : این نهالستان با تولید متوسط سالانه ۷۰  هزار اصله نهال یکی از مهمترین مراکز تولید نهال های جنگلی در سطح استان است. 

وی نهال های تولیدی در این نهالستان را گونه های مقاوم و گرمسیری از جمله آکاسیا سالیسینا ، اکاسیا ویکتوریا ، کنار، سرو، شیشه شور، بادام کوهی، ناترک و تاکاما برشمرد و افزود : اولویت منابع طبیعی فسا تولید نهال های جنگلی مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه و با نیاز آبی کم می باشد.

کشاورزیان در ادامه بیان کرد: با توجه به تنوع گونه ای نهال های تولیدی و متناسب با زمان کاشت، آماده سازی بستر، تامین نهاده ها و عملیات اجرایی از اواخر اسفند ماه آغاز شده و تا اواسط بهار ادامه می یابد، البته در طول سال نیز طی چند مرحله وجین و به طور منظم آبیاری انجام می گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فسا نهالستان شهید بهرام نیا را دارای ظرفیت بالا در تولید و تامین نهال جهت سایر شهرستان ها برشمرد و عنوان کرد: سالانه تعداد زیادی نهال جهت کاشت در طرح های جنگلکاری، بوستان های روستایی و سایر طرح ها در سطح شهرستان فسا و شهرستان های همجوار در این نهالستان تولید می گردد که در صورت تجهیز، تامین اعتبار و نیروی انسانی، این میزان می تواند به چندین برابر افزایش یافته و بخش اعظمی از نهال های جنگلی مورد نیاز استان به خصوص شهرستان های جنوبی را تامین نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز