یک متخصص روانپزشکی مطرح کرد:

بیشتر متقاضیان عمل های زیبایی از قشر ضعیف هستند/ بیکاری از عوامل گرایش به عمل/ ۸۰ درصد زنان خود زشت پندارند

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۵:۱۳
کد خبر: ۹۹۵۹۳۹
بیشتر متقاضیان عمل های زیبایی از قشر ضعیف هستند/ بیکاری از عوامل گرایش به عمل/ ۸۰ درصد زنان خود زشت پندارند
هادی معتمدی با اشاره به اینکه بیشتر متقاضیان عمل‌های زیبایی از قشر فرودست هستند، بیکاری را از عوامل گرایش به این رفتارها دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هادی معتمدی، متخصص حوزه روانپزشکی (اعصاب و روان) با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در بین دختران و زنان دانشجو حدود 80 درصد آنها چهره خود را مناسب نمی‌دانند، گفت:  این قضیه در بین افراد افسرده، ناامید، بیکار و ... بیشتر مشاهده می‌شود. بنابراین بیکاری و شیوع بدشکلی بدن در جامعه نشان دهنده وجود مشکلات متعدد است.

او افزود: براساس بررسی‌های انجام شده اغلب افراد متقاضی عمل‌های زیبایی از خانواده‌هایی در دهک‌های پائین جامعه هستند. برای مثال اغلب دختران در این خانواده‌ها با فروختن طلا، فرش و... خانواده‌ها را مجبور به پرداخت هزینه‌های عمل می‌کنند، به امید اینکه با تغییر چهره بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

معتمدی با بیان اینکه مشکل اصلی جامعه بیکاری است، تاکید کرد: بسیاری از متقاضیان عمل‌های زیبایی از شغل مناسب اجتماعی برخوردار نیستند. اغلب وقتشان را با تمرکز بر روی چهره خود می‌گذرانند.

این روانپزشک با بیان اینکه 80 درصد زنان تحصیل کرده جامعه بیکار هستند، تاکید کرد:  شرایط ازدواج  در جامعه ما رو به کاهش است و افراد به نوعی دچار یاس اجتماعی هستند.

او با بیان اینکه جامعه امروز از وضعیت اشتغال مناسب برخوردار نیست، شرایط ازدواج نداشته و با مشکلات متعدد مواجه هستند، گفت: در این شرایط جوان امروز در بن بست مانده و از تجربیات خود برای تغییر شرایط موجود استفاده می‌کند.

نظر شما