معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در لایو اینستاگرامی مطرح کرد (۲):

ارزاق در بین نیازمندان با احترام به کرامت انسانی توزیع می شود/ پرداخت ۷۰ میلیارد تومانی وام برای کمک به نیازمندان از سوی مجمع خیرین + فیلم

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۰:۳۴:۵۲
کد خبر: ۹۹۵۹۵۹
ارزاق در بین نیازمندان با احترام به کرامت انسانی توزیع می شود/ پرداخت ۷۰ میلیارد تومانی وام برای کمک به نیازمندان از سوی مجمع خیرین + فیلم
محمد مهدی تندگویان در لایو اینستاگرامی خبرگزاری برنا به تشریح اقدامات سمن ها در حوزه آسیب های اجتماعی پرداخت.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به فعالیت اعضای تشکل‌های جوان در حوزه کرونا گفت: کرونا باعث شد تا دوباره ثابت کنیم، جوانان و تشکل‌ها برای حل مشکلات پای کار هستند. همچنین تشکل‌ها روزانه مواد شوینده، ماسک و گان را تولید کرده و به اماکن بهداشتی تحویل می‌دهند.

تندگویان افزود: هم‌اکنون 30 استان در حال فعالیت هستند. خوشبختانه تا امروز در حوزه تولید ماسک تشکل‌های جوان و خیرین در 14 استان، حدود 4 میلیون ماسک و حدود یک میلیون گان تولید کرده‌اند و این تولیدات ادامه دارد. این اقلام  در  مراکز درمانی و  در میان اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود.

 او درباره توزیع اقلام خوراکی در بین نیازمند تاکید کرد: از شب عید بسته‌های خوراکی در حاشیه شهرها توزیع شده است. برخی از  تشکل‌ها در استان‌ها آشپزخانه‌های ثابت داشته و از گذشته به توزیع غذا در مراسم مذهبی می‌پرداختند. در ماه رمضان هم رزمایش «همت جوانانه_کمک مومنانه» براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب وارد عرصه شده و در این  رزمایش نیز 240 هزار بسته خوراکی توزیع شده است.

تندگویان تاکید کرد: پنج شنبه 11 اردبیهشت در گام دوم توزیع اقلام 60 تا 70 هزار بسته خوراکی توزیع شده است. درضمن در 14 استان مجمع خیرین فعال هستند که در دو ماه اخیر 70 میلیارد تومان وام برای کمک به نیازمندان پرداخت شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در حدود 200 هزار خانوار در طرح رزمایش «همت جوانانه_کمک مومنانه» تحت پوشش قرار گرفته‌اند. در مجموع 240 هزار بسته توزیع می‌شود و بر اساس گزارشات تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از این اعداد بسته خوراکی در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 او تصریح کرد: در این روند رعایت احترام و حرمت خانواده‌های دریافت کننده بسته خوراکی  از اهمیت ویژه برخوردار است. تاکنون نیز گزارشی از تحویل ارزاق نیز منتشر نشده، اما در مجموع گزارش کامل از کم و کیف اهدای ارزاق ارائه می‌شود. درضمن بسته‌های بهداشتی نیز به این خانواده‌ها اهدا می‌شود. در این اقدام تکریم افراد از اولویت قرار دارد.

تندگویان توضیح داد: پک بهداشتی به همراه آموزش به خانواده‌ها اهدا می‌شود که در این میان تاکید بر فرهنگسازی نیز داریم.

او درباره اقدامات تشکیل‌ها در ایام قرنطینه افزود: برگزاری مسابقات خانگی، چگونه در خانه بمانید، ایجاد سایت‌ها برای اخذ خدمات، اهدای جوایز،  برگزاری مسابقات اینترنتی و ... گزیده‌ای از اقدامات تشکل‌های جوان است.

تندگویان با بیان اینکه سه هزار تشکل مردم نهاد در حوزه جوانان فعال هستند، گفت: آنها با صدور بیانیه برای سازمان ملل خواستار رفع تحریم‌ها شدند.  

 به گفته او برخی از تشکل‌ها عضو جامعه سلامت هستند و  اقدامات در راستای آرامش بخشی به کادر درمان  و خانواده درمان کادر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: همچنین 350 دفتر مشاوره در دو ماه اخیر تعطیل بوده و در کنار مردم به ارائه خدمات تلفنی، اینترنتی و حتی حضوری می‌پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز