ایرج حریرچی مطرح کرد:

گرمای هوا تاثیری بر کرونا ندارد/کرونا تا پاییز ادامه دارد/شناسایی ۱۰۷ مورد مثبت کرونا ز افراد مشغول در بازار ماهی فروشان / مدارس و باشگاه‌‌‌‌ها به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۹:۳۵:۱۴
کد خبر: ۹۹۷۵۶۸
گرمای هوا تاثیری بر کرونا ندارد/کرونا تا پاییز ادامه دارد/شناسایی ۱۰۷ مورد مثبت کرونا ز افراد مشغول در بازار ماهی فروشان / مدارس و باشگاه‌‌‌‌ها به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند
معاون وزیر بهداشت از شناسایی 107 مورد مثبت ابتلا به کرونا دربازار ماهی فروشان خبر داد وگفت: گرمای هوا تاثیری بر ویروس کرونا ندارد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در بازدید از بازار ماهی فروشان بندرعباس با اعلام اینکه گرمای هوا تاثیری در ویروس کرونا ندارد، افزود: پیش بینی می‌شود در دوماه پیش رو و تابستان به طور کلی روند ابتلا به کرونا در کشور سیر نزولی داشته باشد و تنها در بعضی استان‌ها موارد افزایشی داریم که تاثیری در سیر نزولی ندارد.

او  گفت: در فصل پاییز به دلیل خصوصیت فیزیکی و روند بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود ابتلا به این بیماری دوباره افزایش یابد، ولی این افزایش در حد اوج گیری اسفند ماه نخواهد بود.

معاون وزیر بهداشت با تشکر از کادر درمانی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از کار‌های مثبت انجام شده در هرمزگان شناسایی ۱۰۷ مورد مثبت از افراد مشغول و مرتبط با بازار ماهی فروشان است؛ که در صورت عدم شناسایی آن‌ها چند هزار نفر مبتلا می‌شدند.

او افزود: از همه کسانی که در بازار ماهی فروشی هستند آزمایش کرونا گرفته شده و در خود بازار هم اصلاحات بهداشتی انجام شده و این بازار در روز‌های آینده بازگشایی می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: حمل و نقل، اماکن، کارخانجات و مشاغل با ریسک کم ومتوسط در شهر‌هایی که وضعیت آن‌ها سفید است هم اکنون فعال هستند.

حریرچی افزود: در جلسات آینده در این نوع شهر‌ها ممکن است مدارس به مدت یک ماه و اماکن ورزشی بازگشایی شود و مساجد شهر‌های زیارتی تنها برای برگزاری نماز جماعت باز خواهند بود و هرگونه سخنرانی و مراسم با تجمعات زیاد در آن‌ها همچنان ممنوع است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز از بیمارستان صحرایی شهید فاطمی ویژه بیماران کرونا، یک فروشگاه زنجیره‌ای و بازار ماهی فروشان بندرعباس بازدید کرد.

نظر شما