یک روانشناس خانواده:

خیانت از ذهن آغاز می‌شود/ درد دل با دیگران ممنوع

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۰:۰۹:۰۶
کد خبر: ۹۹۷۹۵۰
خیانت از ذهن آغاز می‌شود/ درد دل با دیگران ممنوع
مینو اعرابی با اشاره به اینکه خیانت از ذهن آغاز می‌شود انجام درد دل با دیگران و در فضای مجازی را سرآغاز خیانت در زندگی زناشویی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مینو اعرابی، روانشناس خانواده، مهمترین فشار ناشی از کرونا را مشکلات اقتصادی و نداشتن امنیت شغلی در جامعه دانست و افزود: هم‌اکنون روند رکود در کشور بی‌سابقه است که این امر سبب ایجاد آسیب‌هایی در سطح جامعه می شود.

او تاکید کرد: نبود شرایط مناسب اقتصادی باعث بروز نابرابری، نگرانی، بی‌عدالتی، فاصله طبقاتی و ... شده که تمامی این مسائل در افراد به‌دلیل نداشتن مهارت رفتاری به بروز تنش‌های روانی منجر می‌شود.

این روانشناس خانواده با اشاره به آسیب‌های موجود در ایام کرونا افزود: افراد به‌دلیل وجود تنش و نبود شرایط آرامش بخش در خانواده با دیگران به درددل در فضای مجازی می‌پردازند که همین قضیه سبب بروز خیانت می شود.

 اعرابی ادامه داد: تاکنون تحقیقاتی در کشور درباره میزان تاثیر خیانت بر بروز طلاق انجام نشده است.

این روانشناس خانواده با بیان اینکه خیانت از ذهن بروز می‌کند، گفت: وقتی فرد از چارچوب مناسب ذهنی برخوردار نیست، به خود اجازه رابطه و درددل با دیگران می‌دهد. این گونه روابط را می‌توان سرآغاز خیانت برشمرد. برای مثال وقتی فرد می‌بیند که دیگری به درد دل‌هایش گوش داده و از جملات محبت‌آمیز استفاده می‌‎کند، طبیعتا تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 او در پایان تاکید کرد: فرد در این روند تحت تاثیر قرار گرفته و نسبت به فرد مقابل احساس تعلق می‌کند و همین قضیه منجر به خیانت می‌شود. در حالی که افراد باید مدیریت هیجان داشته باشند و این مسئله را مدیریت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز