کارآفرینان جوان(۱)

معضلات کار در یک شهر کوچک از زبان یک کارآفرین جوان

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۹:۳۵:۳۶
کد خبر: ۹۹۸۰۶۴
معضلات کار در یک شهر کوچک از زبان یک کارآفرین جوان
اعظم رستمی از کارآفرینان جوانی است که در شهر برازجان( استان بوشهر) مشغول به فعالیت بوده و معضلات کاری پیش روی خود تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعظم رستمی  35 ساله در قسمت اول برنامه  ۱۰۰ قسمتی کارآفرینان جوان که روزانه در ساعت 18:10 از شبکه 1 پخش می‌شود توضیحاتی درباره فعالیت های خود به عنوان یک کار آفرین جوان در زمینه خیاطی و بافت پوشاک ارائه داد.

او گفت: ما توانسته ایم در مجموعه‌ی خود برای 16 نفر شغل ایجاد کنیم که چهار نفر به صورت مستقیم و 12 نفر به صورت پراکنده در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

رستمی در خصوص زمان شروع فعالیت خود افزود: طی پنج سالی که از زمان شروع پروژه کاری ما می‌گذرد سال اول آن  به تحقیق بر روی بازار کار و شغل مورد نظر ما اختصاص داده شد و چهارسال هم از آغاز فعالیت رسمی ما می‌گذرد.

این کار آفرین جوان با اشاره به معضلات کاری خود ادامه داد: بسیاری سد راه ما شدند و تولید پوشاک بافت را جوابگوی بازار شهر برازجان که شهری گرمسیری است نمی‌دانستند اما با تمام تفاسیر توانستم این کار را انجام دهیم.

رستمی سختی کار خود را طولانی بودن زمان کاری  و بی وقفه و بدون استراحت  بودن آن دانست و گفت: عمده مشکلات ما نبودن جا و مکان خاصی برای ایجاد کارگاه و وسایل نقلیه لازمه برای رساندن مواد اولیه به شاغلین مجموعه است.

او توقع خود از دولت را اینگونه بیان کرد: ما توفع داریم دولت از ما حمایت کند و بازار کار برای ما ایجاد کرده تا بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم این در حالی است که ما صادراتی به کشور نیوزیلند داشتیم و این یک اتفاق موفقیت آمیز بوده اما این امر به صورت تکی نه به صورت عمده انجام شده است.

رستمی افزود: محل کار ما کوچک است و زنان بسیاری وجود دارند که علاقه مند به همکاری با ما هستند این زنان همگی آموزش دیده هستند اما متاسفانه حمایتی از ما برای جذب این زنان نشده است.

او با اشاره به نیافتن بازار اصلی کار خود ادامه داد: تلاش و دوندگی بسیاری اعم از هماهنگ کردن زنان و رساندن مواد مورد نیاز را برای انجام کار از معضلات زنان کار آفرین است.

رستمی گسترش کاری اش را از علایق خود خواند و گفت: ما باید یک سوله بزرگ در اختیار داشته باشیم و تا کیفیت کار خود را افزایش دهیم چون ما با مدارس خصوصی کار می‌کنیم و ذباید کیفیت کار در اولویت ما باشد.

این کار آفرین جوان در پایان آرزوی خود را افزودن تعداد زنان شاغل به این کار و کسب در آمد آنان عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز