متخصص نانوبیوتکنولوژی:

سیستم تهویه مترو امن است/ خطر ابتلا به کرونا در واگن های سرد

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۰۹:۳۹:۳۸
کد خبر: ۹۹۸۳۳۶
سیستم تهویه مترو امن است/ خطر ابتلا به کرونا در واگن های سرد
علی‌محمد زند در پی نگرانی به خاطر انتقال ویروس از طریق سیستم تهویه مترو واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اوایل فروردین ماه که کشور درگیر ویروس کرونا بود، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، برای کنترل ویروس کرونا در پایتخت، خواستار تعطیلی و یا کاهش ظرفیت حمل و نقل عمومی شد.

او در توئیتی نوشت: اگر بخواهیم کرونا در تهران را کنترل کنیم باید حمل ونقل عمومی را تعطیل کرده و یا ظرفیت آن را کاهش دهیم و تنها به شبکه حمل و نقل اضطراری اکتفا کنیم. سیستم تهویه قطار مترو متمرکز است؛ یعنی هوای داخل واگن‌ها را گردش می‌دهد و اگر یک فرد بیمار یا ناقل در قطار باشد ویروس پخش می‌شود.

هاشمی

همچنین محسن هاشمی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا به وضعیت ایمنی حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: وسایل حمل و نقل عمومی فضای امنی برای سفر نیست بنابراین مردم باید مراقب باشند.

او با اشاره به اظهارنظر گذشته خود در خصوص سیستم تهویه مترو و گردش هوا در فضای آن تصریح کرد: وضعیت تهویه مترو تغییر نکرده و مردم باید بدانند حمل و نقل عمومی جای امنی نیست لذا باید حداکثر ایمنی را لحاظ کنند.

به این بهانه با علی‌محمد زند، متخصص نانوبیوتکنولوژی، درباره سیستم تهویه مترو و خطر انتقال ویروس کرونا به گفتگو پرداختیم.

او در این باره گفت: سیستم تهویه مترو به صورت چرخشی است و هوا را داخل واگن به گردش در می آورد.

این ویروس شناس اظهار کرد: در تمام دنیا داخل تهویه مترو فیلترهایی وجود دارد که میکروب و ویروس را جذب خود می‌کند.

زند بیان کرد: هیچ نگرانی بابت سیستم تهویه مترو وجود ندارد بلکه آنچه باعث نگرانی ما شده این است در تابستان که هوای داخل واگن‌ها سرد می‌شود، ویروس کرونا قوی‌تر شده و از این جهت خطر ابتلا به کرونا افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز