مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی:

خسارت مهدکودک‌های تعطیل شده پرداخت می‌شود/ آمادگی بازگشایی مهدهای کودک هستیم

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۱۰:۵۵
کد خبر: ۹۹۹۷۵۵
خسارت مهدکودک‌های تعطیل شده پرداخت می‌شود/ آمادگی بازگشایی مهدهای کودک هستیم
سعید بابایی به تشریح نحوه بازگشایی مهدهای کودک پرداخت و از جبران خسارت مهدهای کودک تعطیل شده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تعطیلی مدارس و حضور بیشتر کودکان در خانه به‌ویژه در شرایط عدم امکان بهره‌مندی کودکان از امکانات و خدمات آموزشی، ورزشی و تفریحی از جمله عواملی است که درصورت عدم برنامه‌ریزی دقیق از سوی خانواده و سازمان‌های متولی می‌تواند منجر به بروز و افزایش تنش بین والدین و فرزندان و احتمالا  بروز و افزایش کودک آزاری گردد. بسیاری از خانواده‌ها که کار آنها جزو مشاغل حساس تلقی می‌شود و مجبور بودند هر روز سرکار بروند در نگهداری فرزند خود دچار مشکل شدند. تنها خانه ماندن یا هر روز خانه کسی رفتن باعث ایجاد لطمات و آسیب‌های روحی و روانی بسیاری شده است. درباره اینکه چرا مهدهای کودک با پروتکل‌های خاص به کار خود ادامه ندادند؟ با سعید بابایی، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور،  گفتگو کردیم.

او درباره دلیل عدم بازگشایی مهدهای کودک گفت: تعطیلی یا بازگشایی مشاغل بر عهده ستاد ملی مبارزه با کروناست و در این خصوص نمی‌توانیم دخالت کنیم.

بابایی افزود: ما با بازگشایی مهدهای کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و باظرفیت محدودتر موافق هستیم اما در نهایت این موضوع باید به موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا برسد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی به فعالیت مربیان مهدکودک در روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: برخی از مربیان مهدهای کودک در روزهایی که این مراکز بسته بود، ارتباط خود را با کودکان حفظ کرده و کار ویژه ها و طرح درس های خود را از طریق فضای مجازی انتقال دادند.

بابایی با اشاره به تعداد مهدهای کودکی که تعطیل شدند، ادامه داد: آمار دقیق بعد از بازگشایی مشخص می‌شود اما براساس مصوبه دولت، مهدهای کودک مانند سایر صنوف آسیب دیده کرونا از بیمه بیکاری و تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

بابایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز