دبیرکل حزب سبز ایران:

حزب «همت» پروانه فعالیت ندارد/ احزاب کوچک خود به خود از صحنه خارج می‌شوند

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۸:۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۷۲۶۵۰
حزب «همت» پروانه فعالیت ندارد/ احزاب کوچک خود به خود از صحنه خارج می‌شوند
دبیرکل حزب سبز ایران در واکنش به تاسیس حزب جدید «همت» توسط عده ای از فعالان سیاسی گفت: این مجموعه از درون جبهه ایستادگی شکل گرفته و نه به اصولگرایان گرایش دارند و نه اصلاح طلبان.

«حسین کنعانی مقدم»، دبیرکل حزب سبز ایران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره فعالیت حزب «همت» گفت: شناختی که از حزب "همدلی مردم تهران" پیدا کردیم، این است که در انتخابات گذشته فعال بودند. به نظر می رسد که می توانند یک فضای جدیدی را در سیاست ایران به ویژه در تهران ایجاد کنند.

او افزود: جبهه ایستادگی در انتخابات گذشته از آقای رئیسی و لیست اصولگرایان شوراها حمایت کرد اما "همت" نامزد خاصی نداشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا «همت» نیز جزو همان احزاب تک نفره خواهد بود، تصریح کرد: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت جبهه های پر رنگ حرکت کنیم تا احزاب مختلف را تحت پوشش قرار دهیم تا آنها بتوانند به مشارکت حداکثری مردم کمک کنند. در این رابطه احزاب کوچک و تک نفره جز یک عنوان چیزی دیگری نخواهند داشت و خیلی زود از صحنه خارج می شوند.

کنعانی مقدم در پایان افزود: نمی دانم که این حزب در خانه احزاب حضور دارد یا خیر، فقط می دانم اینها درخواست تشکیل داده اند اما پروانه فعالیت ندارند. مجوز احزاب دو مرحله ای است که پیش از صدور پروانه کنگره برگزار می شود و بعد از طی مراحلی پروانه فعالیت حزب صادر می شود.

 اولین کنگره حزب همدلی مردم تهران(همت) پنج شنبه هفته گذشته در کانون توحید با سخنرانی محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری برگزار شد.

قرار است، دبیرکل این تشکل  سیاسی در ایام دهه فجر از سوی اعضای شورای مرکزی انتخاب شود.

خبرنگار: امیدعبدالوهابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز