قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشور خبر داد:

خروج آثار فرهنگی از میراث ملی ناشی از عدم دفاع مناسب بود

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۴:۳۷:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۷۶۵
خروج آثار فرهنگی از میراث ملی ناشی از عدم دفاع مناسب بود
معاون میراث فرهنگی کشورگفت:درسال‌های آینده بایدمرکزآموزش عالی سازمان رابه دانشگاه میراث فرهنگی تبدیل کنیم.خروج آثار از فهرست میراث ملی،ناشی از عدم دفاع مناسب از آن‌ها است

به گزارش سرویس میراث فرهنگی برنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهدی حجت، معاون میراث فرهنگی کشور گفت: مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی باید ارتقا یافته و به دانشگاه میراث فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد این دانشگاه، ایران به عنوان قطب حوزه میراث فرهنگی منطقه غرب آسیا معرفی می‌شود، اظهار داشت: درآینده نزدیک دانشجویان حوزه میراث فرهنگی کشورهای منطقه جهت آموزش به کشورمان سفر خواهند کرد.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین تعریف ارتباط درست بین سه حوزه سازمان را امری لازم دانست و یادآور شد: بسیاری این تصور را دارند که نسبت معقولی میان حوزه ایرانگردی و جهانگردی با میراث فرهنگی و صنایع دستی وجود ندارد در حالی که بین مفهوم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر ی نسبت قابل توجیهی وجود دارد، این نسبت‌ها باید درست تعریف شود تا این سه حوزه درکنار یکدیگر رابطه معقولی پیدا کنند.

حجت با تاکید بر اهمیت حوزه میراث فرهنگی افزود: ما درحوزه میراث فرهنگی در ایران مجموعه ‌های بی نظیر و آثار شاخصی داریم که مورد کم توجهی قرار گرفته و باید در آینده بدرخشند.

وی در ادامه با اشاره به معضل خروج آثار تاریخی از فهرست میراث ملی خاطرنشان کرد: قوانین میراث فرهنگی کم بودهایی دارد که باید برطرف شود، اما باخت سازمان میراث فرهنگی در محاکم قضایی مربوط به خروج آثار از فهرست میراث ملی، ناشی از عدم دفاع مناسب از آن‌ها است.

معاون میراث فرهنگی کشور با مرور اجمالی دوران ریاست خود بر سازمان میراث فرهنگی، گفت: در دوران جنگ تحمیلی که ریاست سازمان میراث فرهنگی را بر عهده داشتم با وجود شرایط سخت موجود بناهای تاریخی چنین مورد تعرض قرار نمی گرفت.

گفتنی است، مهدی حجت طی این جلسه در جریان فعالیت های جاری معاونت میراث فرهنگی سازمان قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز