حجازی خبر داد؛

تامین ۶۰۰میلیارد تومان نقدینگی در خوزستان برای پرداخت یارانه‌ها

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۸:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۱
تامین ۶۰۰میلیارد تومان نقدینگی در خوزستان برای پرداخت یارانه‌ها
استاندار خوزستان از تامین 600میلیارد تومان نقدینگی هم‌زمان با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خوزستان، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان در نشست خبری با رسانه ها گفت: آمارهای ارایه شده از سوی بانك ‌ها حاكی از آن است كه تا روز پنج‌شنبه فقط 2درصد كل جمعیت خوزستان وجه یارانه‌های خود را برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه عمده افراد مراجعه کننده برای دریافت یارانه روستایی بودند، تصریح کرد: ازدحام در صف های خودپرداز به دلیل هم‌زمانی پرداخت حقوق کارمندان و پرسنل ادارات با آغاز اجرای طرح بوده که هم اکنون این ازدحام کمتر شده و صفوف خودپرداز به وضعیت عادی بازگشته است.

حجازی با تاکید بر اینکه خوزستان جزو بهترین استان‌ های كشور در همراهی مردم با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است، افزود: هفت روز از آغاز اجرای قانون گذشته البته این طور نیست که مشکلی وجود نداشته اما پیش‌بینی می‌شد مشكلات بیش از این باشد و خود را برای پیچیدگی‌ های بیشتری در اجرای قانون آماده كرده بودیم كه با همراهی مردم شاهد كمترین مشكلات هستیم.

وی با تشکر از آحاد مردم استان گفت: هدف از اجرای قانون این است كه صرفه‌جویی منابع ابتدا در ادارات و سازمان‌ ها و بعد در بین مردم به میزان 10تا 15درصد صورت گیرد تا بتوان كشور را بهتر اداره كرد.

حجازی با اشاره به دادن اختیارات به استانداران و تشکیل ستادهای قوی در استان و وزارتخانه‌ها، از تصویب بندهای متعدد برای رفع مشکلات طرح خبر داد و افزود: روال كار به این صورت است كه تصمیمات محلی متناسب با شرایط و موانع موجود استان گرفته می شود و سپس به وزارت خانه مربوط ارایه می‌ شود و این موارد روزانه از 21تا 24شب با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرا بررسی و پس از تصمیم‌ گیری به استان ابلاغ و منعكس می شود.

استاندار خوزستان یكی از مشكلات ایجاد شده را در حمل و نقل عنوان كرد و گفت: متولی سیستم حمل و نقل بین شهری، اداره كل حمل و نقل و پایانه‌ها و در سیستم حمل و نقل برون شهری تاكسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری‌ها هستند، اما برای ساختار حمل و نقل روستایی راهكاری پیش‌بینی نشده بود.

وی با بیان اینكه از هفته گذشته این مسأله مدنظر قرار گرفته و با تهران هماهنگ شده، گفت: مقرر شد حمل و نقل تا شعاع 20كیلومتری شهرها در حوزه تاكسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری‌ ها قرار گیرد و فاصله بیش از آن نیز به عهده دهیاری‌ ها باشد.

حجازی افزود: به همین دلیل مجوز سوخت 100تومانی نیز روز گذشته به تصویب رسید و تاكسی‌ هایی كه در این مسیر قرار است فعالیت کنند، نشانه‌گذاری می‌شوند.

وی تصریح كرد: 432راننده تاكسی دوشغله شناسایی شده اند که برای وارد شدن به مدار حمل و نقل دو روز مهلت دارند و در غیر این صورت كارت سوخت آنها باطل می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینكه 8هزار و 400دستگاه تاكسی در استان از یارانه استفاده می‌ كنند، گفت: آمار نشان می ‌دهد پیش از این 2هزار و 400تاكسی فعال بودند كه با نظارت و سیستم جدید به 4هزار دستگاه تاكسی فعال رسیدند.

حجازی تصریح كرد: 4هزار دستگاه تاكسی غیرفعال با تمهیدات انجام شده به زودی تعیین تكلیف می‌شوند.

وی همچنین از افزایش ظرفیت عملكرد روزانه اتوبوسرانی از 700نفر تا یك هزار و 100نفر برای هر اتوبوس خبر داد و خاطرنشان کرد: با افزایش اتوبوس ها و رفع مشکلات حمل و نقلی بی شک تمایل شهروندان به استفاده از این نوع حمل و نقل افزایش می یابد.

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین به قیمت نان در خوزستان اشاره کرد و گفت: قیمت نان با توجه به مصرف مردم استان نسبت به سایر استان ها مناسب تعیین شده و تمهیداتی برای توزیع آرد ویژه کسانی که علاقه مند به پخت نان خانگی هستند نیز اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در بعضی مناطق شهر آرد توزیع شده و در تعاونی های شهری و روستایی و فروشگاه های رفاه و اتکا نیز آرد به نرخ مصوب هر کیلو 300تومان توزیع می شود.

رییس شورای اداری استان، همچنین یكی از مشكلات خوزستان را به عنوان یكی از چهار استان ساحلی جنوب كشور، ساماندهی وضعیت شناورهای تجاری و صیادی عنوان كرد و اظهار داشت: یارانه ناشی از افزایش نرخ كه باید به صاحبان كالا، برای قرارداد با شناورها اختصاص می‌یافت، دچار تاخیر شده كه با تعهد سازمان بازرگانی و سازمان بنادر و كشتیرانی قرار است حل شود تا شناورها به كار خود ادامه دهند.

حجازی همچنین از اعلام قیمت آب، برق و گاز استان در این هفته خبر داد و گفت: این نرخ‌ها تحلیل شده و میزان مصرف هر خانوار قابل محاسبه و برنامه‌ریزی است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارشات در سه سال گذشته در استان، در بخش برق 82درصد خوزستانی‌ها كمتر از 3هزار كیلووات مصرف داشتند كه پیش‌بینی می‌شود با رعایت این میزان مشكلی برای آنها پیش نیاید.

حجازی با اشاره به اینكه حدود 85درصد مردم نیز حدود 50متر مكعب مصرف آب داشتند، افزود: تعرفه خوزستان در آب بسیار خوب و همانند استان‌ های خراسان جنوبی و بسیاری استان ‌های كوچك و محروم درنظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز