دلایل جنگ بر ضد لیبی، حقیقت یا دروغ

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۹:۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۵۷
دلایل جنگ بر ضد لیبی، حقیقت یا دروغ
بسیاری از ما این نکته را نمی پذیریم که در مورد دخالت نظامی جنگ نیروهای غربی در لیبی حقیقت به ما گفته نشده است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از ایندپندنت، عکس العمل وحشیانه  دیوید کامرون در قبال انقلاب های مردمی در لیبی تنها این بود که بر هواپیما سوار شود و به تمامی دیکتاتورهای منطقه پیشرفته ترین سلاح های سرکوب مردمی را هدیه کند.

بر اساس این گزارش، انگلیس یکی از بزرگترین صادر کنندگان سلاح های پیشرفته به دیکتاتورهای منطقه است، این در حالی است که هم اکنون از همین سلاح ها برای سرکوب انقلاب های مردمی در کشورهای عربی استفاده می شود.

از سوی دیگر نیکلا سارکوزی رییس جمهور فرانسه نیز در قبال سرکوب وحشیانه مردم تونس توسط دیکتاتور این کشور به جای حمایت از مردم اعلام کرد که حاضر است برای سرکوب مردم به بن علی کمک کند.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز در قبال انقلاب های مردمی کشورهای عربی عکس العمل نا امید کننده ای داشت. وی از ایجاد وقفه در ارائه کمک چندین میلیارد دلاری به حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر امتناع کرد و این در حالی بود که جو بایدن معاون وی نیز اعلام کرد که تمایلی برای دیکتاتور خطاب کردن حسنی مبارک ندارد.

اکنون نیز ما می شنویم که چنین افرادی به بازوی نظامی عفو بین الملل تبدیل شده اند. آن ها مردم لیبی را بمباران می کنند، با این بهانه که نمی توانند تحمل کنند مردم لیبی تحت سلطه حاکمان مستبد قرار دارند. این در حالی است که این حاکمان مستبد و دیکتاتور سال هاست که توسط آمریکا و کشورهای غربی مورد حمایت مالی و نظامی قرار گرفته اند.

اکنون با نگاه کردن به وضعیت دو کشور جنگ زده عراق و افغانستان که آمریکا در آن نقش اساسی را داشته است، می توان به این نتیجه رسید که سخنان دولت آمریکا در مورد لیبی نیز به دور از حقیقت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز