سلطانیه در واكنش به فضاسازی ها علیه ایران

دعوت برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای واقعی است

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۳۶:۰۰
کد خبر: ۴۱۰۸
دعوت برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای واقعی است
نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه دعوت از نمایندگان كشورهای عضو آژانس اتمی برای بازدید از تاسیسات هسته‌ ای ایران، دعوتی واقعی است، گفت: این بازدید پیش از نشست استانبول انجام می شود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، علی اصغر سلطانیه در گفت‌وگو با روزنامه‌ الشرق‌الاوسط بر دعوت ایران از 10 تن از سفیران و روسای گروه‌های جغرافیایی در آژانس برای بازدید از تاسیسات هسته‌ ای ایران به منظور شفاف سازی پیش از شروع مذاكرات ایران با 1+5 در استانبول تاكید كرد.

وی ادامه داد: انتخاب سفیران كشورها به لحاظ در نظرگرفتن گروه‌های مختلف موجود در آژانس است. آن‌ها اواسط این ماه یعنی 15 تا 16 ژانویه برابر با 25 و 26 دی‌ماه عازم تهران می شوند و سپس برای بازدید از تاسیسات نطنز و رآكتور آب سنگین اراك تهران را به مقصد این دو شهر ترك می کنند.

سلطانیه اظهار داشت: این دعوت در چارچوب همكاری‌های موجود بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همین طور تاكید بر تعامل شفاف و اعلام این مساله است كه فعالیت‌های هسته‌ای ایران صرفا برای اهداف صلح‌آمیز است. به علاوه، در جریان این سفر، سفیران كشورها فرصت دیدار با برخی مسوولان عالی‌رتبه ایرانی را نیز خواهند داشت.

سلطانیه در پاسخ به این ادعا که دعوت ایران تاکتیک تهران برای فرار از فشار بین المللی است، تاکید کرد: این دعوت یك دعوت واقعی با اهداف مثبت است. ایران در گذشته هم از گروهی از سفیران برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای اصفهان دعوت كرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز