احتمال کاهش مجدد رتبه اعتباری آمریکا

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۵:۰۴:۴۷
کد خبر: ۶۹۱۳۶
احتمال کاهش مجدد رتبه اعتباری آمریکا
بر اساس اخبار منتشر شده این احتمال وجود دارد که برجسته‌ترین اقتصاد جهان با کاهش بیشتر رتبه اعتباری خود مواجه شود.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پرس تی وی، آژانس "استاندارد اند پورز" با حمایت از تصمیم خود در کاهش رتبه اعتباری آمریکا، اعلام کرده است که این رتبه احتمالا بار دیگر کاهش خواهد یافت.

هم‎زمان با افزایش نگرانی‌ها درباره بدهی آمریکا، آژانس "استاندارد اند پورز" برای نخستین بار در طول تاریخ رده‌بندی خود، رتبه این کشور را یک پله کاهش داده است.

این آژانس اعتباری ضمن انتشار گزارشی در حمایت صریح از تصمیم خود، تنش گسترده میان باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و نمایندگان کنگره بر سر افزایش سقف وام‌گیری این کشور را "افتضاح" توصیف کرد.

جان بی چمبرز رئیس آژانس "استاندارد اند پورز" در یک نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: "این آژانس اعتباری در تصمیم‌گیری درباره رتبه‌بندی اخیر خود به وقفه کامل سیاسی در کنگره آمریکا و سیاست مالی آن به یک اندازه توجه کرده است که این امر با چارچوب کاری این آژانس مغایر نیست."

هقته گذشته اوباما از توافق کنگره درباره طرح دوحزبی افزایش سقف وام‌گیری این کشور و نیز کاهش هزینه‌های دولتی خبر داد و سپس این طرح را تصویب کرد.

براساس لایحه افزایش سقف بدهی آمریکا که در واپسین ساعات باقی مانده از مهلت نهایی آن، در کنگره این کشور تصویب شد، سقف میزان بدهی آمریکا با افزایشی 2.4 تریلیون دلاری به مبلغ نهایی 16.7 تریلیون دلار افزایش یافت.

بر طبق این لایحه همچنین دولت موفق خواهد شد طی 10 سال آتی مبلغ 2.1 تریلیون دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد.

این درحالی است که به اعتقاد کارشناسان آژانس استاندارد اند پورز، دولت آمریکا باید باهدف غلبه بر بحران بدهی‌های خود طی 10 سال بتواند هزینه‌های دولتی را به میزان 4 تریلیون دلار کاهش دهد.

چین به عنوان بزرگ‌ترین طلبکار اقتصادی آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن باید " اعتیاد وام‌گیری خود را درمان کند."

مهم‌ترین آژانس اعتباری چین موسوم به "داگونگ" نیز اخیرا رتبه اعتباری اقتصاد آمریکا را یک پله کاهش داده است.

با وجود تصمیم آژانس استاندارد اند پورز، واکنش سران کنگره آمریکا حاکی از آن است که آنان بیشتر به جای تلاش برای کسب توافق در حل بحران بدهی و اقتصادی این کشور، در پی ارتقاء جایگاه خود بوده‌اند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز