وقت خداحافظی کیا رسید

پرسپولیس-سپاهان؛ نبرد قهرمانی در جام‌حذفی/ گل‌محمدی خوشبخت می‌شود یا کرانچار؟

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۱:۴۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۲۲۷
پرسپولیس-سپاهان؛ نبرد قهرمانی در جام‌حذفی/ گل‌محمدی خوشبخت می‌شود یا کرانچار؟
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان با غلبه بر حریفان مدعی خود در مراحل گوناگون، به فینال جام‌حذفی رسیدند و نمی‌خواهند به‌راحتی قهرمانی در این تورنمنت را از دست بدهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان فردا عصر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند تا تکلیف قهرمان جام حذفی امسال مشخص شود.

نکته مهم این بازی خداحافظی مهدی مهدوی کیا خواهد بود و قرار است از ساعت 17:45 و پانزده دقیقه قبل از شروع بازی، یک بازی به صورت نمادین برگزار شود تا کاپیتان پرسپولیس از میادین خداحافظی کند.

پرسپولیس برای رسیدن به فینال جام حذفی تیم‌های ملوان انزلی، نفت تهران، ذوب آهن اصفهان و داماش گیلان را شکست داد و در واقع چهار حریف لیگ برتری خود را کنار زد تا به دیدار پایانی راه پیدا کند.

پرسپولیس در بازی اول با ملوان به برتری پرگل 6 بر صفر دست پیدا کرد تا یحیی گل محمدی گام نخست را در جام حذفی محکم بردارد. پرسپولیس در دیدار دوم نیز به قید قرعه در ورزشگاه آزادی میهمان نفت تهران بود و توانست با نتیجه چهار بر یک به برتری دست پیدا کند.

پرسپولیس در بازی سوم مقابل ذوب آهن اصفهان در فولاد شهر به میدان رفت و با تک گل محمد نوری در بازی 120 دقیقه‌ای به برتری رسید. پرسپولیس در گام چهارم در شرایطی که از داماش با یک گل عقب بود، کار را به تساوی کشاند و در نهایت در ضیافت پنالتی‌ها میزبان خود را کنار گذاشت و به فینال رسید.

از طرفی تیم سپاهان که در لیگ برتر شانس کمی برای قهرمانی دارد، در جام حذفی باید با تیم مدعی و پرهوادار پرسپولیس رقابت کند. شاگردان زلاتکو کرانچار برای رسیدن به فینال در بازی نخست خود در ورزشگاه فولادشهر با نتیجه دو بر یک از سد فولاد خوزستان گذشتند. سپاهان در دیدار دوم در رفسنجان تیم مس را با یک گل و آن هم در 120 دقیقه شکست داد.

سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی میزبان صنعت نفت آبادان بود و با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. شاگردان زلاتکو کرانچار در مرحله نیمه نهایی در دیداری جذاب و دیدنی موفق شدند استقلال تهران را در ضربات پنالتی شکست بدهند و به فینال برسند.

پرسپولیس تا به حال 6 بار حضور در فینال را تجربه کرده که در 5 مورد آن به قهرمانی دست پیدا کرد و تنها نایب قهرمانی‌اش هم به شکست مقابل سپاهان در سال 85 برمی‌گردد. در آن سال هدایت پرسپولیس برعهده مصطفی دنیزلی و سپاهان هم برعهده لوکا بوناچیچ بود که سپاهان توانست در اصفهان و در ضربات پنالتی جشن قهرمانی بگیرد.

سرخپوشان با علی دایی دو با متوالی به قهرمانی در جام حذفی رسیدند و این بار هم تلاش می‌کنند تا ششمین قهرمانی را به ارمغان آورند.

سپاهان نیز سه بار به فینال رسیده و توانسته تیم‌های صبا، استقلال و پرسپولیس را شکست بدهد. در واقع نماینده اصفهان در سه تجربه خود ناکامی را در فینال تجربه نکرده و از این حیث رکورد خوبی دارد.

باید منتظر ماند و دید که چه تیمی فاتح جام حذفی می‌رسد و به آرزویش در این تورنمنت خواهد رسید.

تاریخچه جام حذفی به شرح زیر است: 

نام تیم قهرمانی نایب قهرمانی تعداد حضور در فینال
استقلال تهران 6 3 9
پرسپولیس تهران 5 1 6
ملوان بندر انزلی 3 4 7
سپاهان اصفهان 3 0 3
ذوب آهن اصفهان 2 1 3
بهمن کرج (منحل شده است) 1 2 3
فجر سپاسی شیراز 1 2 3
برق شیراز 1 1 2
صبای قم 1 1 2
سایپا 1 0 1
شاهین اهواز 1 0 1
تراکتورسازی تبریز 0 2 2
هما تهران 0 1 1
داماش گیلان 0 1 1
خیبر خرم آباد 0 1 1
راه آهن شهر ری 0 1 1
گسترش فولاد تبریز 0 1 1
جنوب اهواز 0 1 1
ابومسلم مشهد 0 1 1
شاهین بوشهر 0 1 1


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز