چشم آبی های پرتغالی یک به یک می‌روند

کی‌روش و کاستا، تنها بازمانده‌ها

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۴:۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۲۶۸
کی‌روش و کاستا، تنها بازمانده‌ها
با جدایی تونی از تراکتورسازی و در حالی که دیگر هیچ مربی پرتغالی در لیگ برتر فعالیت نمی کند، فقط سرمربی تیم های ملی مردان و زنان از این کشور روی نیمکت باقی مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، فوتبال ایران در یک سال اخیر شاهد حضور 6 مربی پرتغالی در تیم های مختلف بوده که حالا فقط دو نفر از آنها در پست خود باقی مانده و چهار مربی دیگر برکنار شده اند.

کارلوس کی روش به عنوان اولین مربی پرتغالی پایش به ایران باز شد و برای صعود تیم ملی به جام جهانی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. او فراز و نشیب زیادی در این مدت داشته، اما همچنان مرد اول نیمکت ایران شد. البته این حضور رابطه مستقیمی با نتایج تیم ملی در سه دیدار آینده برابر قطر، لبنان و کره جنوبی دارد و اگر ایران نتواند به جام جهانی برود، شاید این مربی چشم آبی نیز اینجا را ترک کند.

وقتی که کی روش به ایران آمد، چند مربی پرتغالی دیگر نیز حضور در لیگ برتر را تجربه کردند و در واقع موجی پرتغالی در فوتبال ایران به راه افتاد؛ درست همان اتفاقی که با حضور بلاژویچ رقم خورد و به یکباره بسیاری از مربیان کروات به کشورمان سفر کردند تا به قول برخی مفسران ایران از فوتبال آنها الگو بگیرد.

آلبرتو کاستا، مانوئل ژوزه و تونی اولیویرا به ترتیب سرمربی صنعت نفت آبادان، پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز شدند که فقط یک نفرشان رنگ نیم فصل دوم را دید. کاستا و ژوزه به واسطه نتایج ضعیف در نیم فصل نخست از سمت خود بر کنار شدند، اما تونی به کارش ادامه داد.

تونی خیلی هم در لیگ برتر تنها نماند؛ چرا که آلفردو کاسیمیرو جانشین هموطنش ناکامش در آبادان شد. هر چند که او نیز خیلی دوام نیاورد و نقش پررنگی در سقوط صنعت نفت به دسته اول داشت و حتی نتوانست تا پایان لیگ روی نیمکت باقی بماند.

با این اتفاق تونی که تنها مربی پرتغالی در لیگ برتر بود، نخواست که جدا از هموطنانش بماند و با کسب یک برد و یک تساوی در 8 بازی آخر تراکتورسازی، مسئولان این باشگاه تبریزی را مجاب به اخراجش کرد.

حالا لیگ برتر بدون حضور مربی پرتغالی شده، اما هدایت تیم های ملی فوتبال مردان و زنان ایران بر عهده دو مربی از این کشور است. کی روش و هلنا کاستا در واقع آخرین بازمانده های کشور کریس رونالدو هستند و شاید عمر حضور آنها نیز در ایران خیلی به طول نکشد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز