حسن اختری دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان:

اصلاحاتی در اساسنامه انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایجاد شد

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۳:۴۸:۲۸
کد خبر: ۵۸۶۳۲
اصلاحاتی در اساسنامه انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایجاد شد
حسن اختری گفت: اصلاحاتی در اساسنامه انجمن روزنامه نگاران مسلمان رخ داده که یکی از آنها افزایش دوره هیأت مدیره دوره هفتم است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، حسن اختری عصر روز گذشته طی نشستی خبری با بیان این مطلب گفت: اصلاحاتی در اساسنامه این انجمن رخ داده که یکی از آنها افزایش دوره هیأت مدیره دوره هفتم است.

اختری درباره سایر اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه نیز گفت: یکی از این اصلاحات مربوط به تشکیل شوراهای راهبردی و اتاق فکر انجمن بوده که به عنوان یک نهاد مصرفی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، ضمن آنکه هیأت اجرایی برای انجمن تشکیل شده است پیش از این مسوولیت اجرایی انجمن برعهده هیأت مدیره بود.

وی همچنین از تمامی کاندیداها خواست که از صبح امروز فرم های مربوط به ثبت نام برای کاندیداتوری هیأت مدیره را از روی سایت انجمن برداشته و فرم را تکمیل و مدارک را به انجمن تحویل دهند.

به گفته اختری، نامزدها از امروز تا 5 تیرماه فرصت پر کردن فرم ها را دارند. اختری تصریح کرد: انجمن روزنامه نگاران یک تشکل حزبی سیاسی بوده که تعلق به روزنامه نگاران دارد و در دوره پنجم و ششم اعضا مشارکت خوبی در انتخابات داشته و امیدواریم که امسال نیز این رقابت به صورت جدی برگزار شود.

وی درباره تمهیدات جدی برای رقابت در این دوره از انتخابات توضیح داد: یکی از وظایف شورای راهبردی انجام مسوولیت های داوری هیأت مدیره و اعضا است و این دوره از مجمع نیز با حضور نمایندگان احزاب وزارت کشور برگزار می شود.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پاسخ به خبرنگار برنا درباره اینکه برخی از روزنامه نگاران گلایه مند هستند که انجمن امکانات لازم را در اختیار آنها قرار نمی دهد، توضیح داد: این گلایه ها به دلیل کم کاری انجمن نیست، بلکه به این دلیل است که انجمن یک نهاد حزبی بوده و مجوز تشکیل خود را از کمیسیون ماده 10 احزاب گرفته روزنامه نگاران نیازمند یک تشکل صنفی هستند تا پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

وی همچنین توضیح داد که انجمن در کنار فعالیت های حزبی اقدامات دیگری را انجام داده که از جمله آنها افتتاح کتابخانه تخصصی است.

به گفته اختری، البته قرار است کتابخانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سهم به‌سزایی در تأمین کتاب های مورد نیاز این کتابخانه داشته، به صورت رسمی افتتاح شود.

این مقام مسوول همچنین به تشکیل کانون روزنامه نگاران جوان اشاره کرد و گفت: این کانون به منظور پاسخگویی به نیازهای جوانان مستعد که علاقه مند ورود به عرصه روزنامه نگاری هستند، همزمان با حضور وزیر ارشاد افتتاح می شود.

به گفته وی یکی از دلایل تشکیل این کانون نبود رشته های عملی روزنامه نگاری در دانشگاه ها بوده و تنها فارغ التحصیلان این رشته با مباحث تئوری آشنا می شوند.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعلام موضع انجمن در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه سابقه سیاسی انجمن به سایر فعالیت های آن برتری دارد، قطعا این انجمن در زمان مشخص موضع خود را اعلام می کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز