معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران

افزایش كیفیت وسایل نقلیه عمومی باعث كاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۳:۴۲:۰۰
کد خبر: ۷۵۸
افزایش كیفیت وسایل نقلیه عمومی باعث كاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی می‌شود
تجربه نشان داده هر زمان وسایل نقلیه عمومی با كیفیت در اختیار شهروندان قرار داده‌ایم و سطح خدمات‌رسانی خود را ارتقاء داده‌ایم، مردم از ظرفیت‌های بوجود آمده استقبال و كمتر از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده كرده‌اند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سید جعفر تشکری معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد استقبال شهروندان از مترو و اتوبوس‌های تندرو هستیم و ارتقای خدمات‌رسانی در شبكه حمل و نقل عمومی در دستور كار مدیریت شهری قرار دارد.

وی افزود: ارتقای كیفی شبكه حمل و نقل عمومی می‌بایست به نحوی باشد كه شهروندان استفاده از وسایل نقلیه عمومی سریع، راحت، ایمن و با قیمت مناسب را نسبت به وسیله نقلیه شخصی خود مقرون به صرفه دانسته و آن را برگزینند.

تشکری  با اشاره به این كه در راستای بهبود خدمات‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از هر چیز ارتقای كیفیت ناوگان را مورد توجه قرار داده‌ایم، اظهار كرد: در تلاشیم تا ناوگان اتوبوسرانی از نظر ظاهری در حد استانداردهای جهانی بوده و از امكاناتی همچون تهویه مطبوع، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و سیستم اطلاع‌رسانی مناسب برخوردار باشد.

معاون شهردار تهران از اتوبوس‌های دوكابین مورد استفاده در خطوط اتوبوسرانی تندرو به عنوان نمونه‌ای از اتوبوس‌های استاندارد و مورد تایید مدیریت شهری نام برد و تصریح كرد: همچنین استانداردسازی ایستگاه‌های اتوبوس و سكوهای توقف مسافران و تكمیل سیستم‌های اطلاع‌رسانی از دیگر اقداماتی است كه در راستای ارتقای خدمات‌رسانی مورد توجه قرار دارد.

تشكری هاشمی با تاكید بر این كه ارتقای ناوگان تاكسیرانی نیز در اولویت قرار دارد، اضافه كرد: به این منظور در گام نخست خودروهای با كیفیت داخلی و خارجی جایگزین خودروهایی خواهند شد كه برای جابه‌جایی مسافران مناسب نیستند.

وی به مناسب‌سازی فضای داخلی تاكسی‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان اشاره كرد و گفت: به این منظور استفاده از روكش‌ مناسب صندلی، حفظ بهداشت و نظافت خودروها، مجهز بودن به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تحقق پرداخت بلیت الكترونیك از جمله اقداماتی است كه به منظور ارتقای خدمات‌رسانی در ناوگان تاكسیرانی در دستور كار قرار دارد.

معاون شهردار تهران با بیان این كه خوشبختانه مترو از استانداردهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان برخوردار است، اظهار كرد: تنها با تامین ناوگان به تعداد كافی و مورد نیاز می‌توانیم خدمات‌رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشیم و از ازدحام در واگن‌ها و مسائل و مشكلات ناشی از آن بكاهیم.

تشكری هاشمی با تاكید بر این كه سیستم حمل و نقل باید به گونه‌ای باشد كه همه اقشار در تمام نقاط شهر به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، تصریح كرد: حتی اقشار كم توان یا ناتوان و نیز كودكان و سالخوردگان نیز باید بتوانند به سهولت از وسایل نقلیه عمومی استفاده كنند.

وی در پایان بر یكپارچگی شبكه حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاكسی تاكید كرد و گفت: این شبكه می‌بایست به گونه‌ای طراحی شده باشد كه اقشار مختلف بتوانند با طی مسافت قابل قبولی از مبداء به آن دسترسی داشته باشند و به این منظور هر شهروند باید بتواند از هر نقطه شهر با طی كردن 300 متر خود را به یكی از ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی برساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز