رییس جمهور در جمع نخبگان استان کرمانشاه:

ایران باید به الگوی پیشرفت دیگر ملت‌ها تبدیل شود

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۷:۳۴:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۳۲
ایران باید به الگوی پیشرفت دیگر ملت‌ها تبدیل شود
دکتر احمدی‌نژاد گفت: امروز باید ایران بسازیم و به جایگاهی ارتقا دهیم كه الگوی پیشرفت و مرجع علمی، اقتصادی و فرهنگی ملت‌ها شود.
به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (جمعه) در دیدار منتخبین و فرهیختگان استان كرمانشاه با اشاره به اینكه ملت ایران دو مأموریت بزرگ تاریخی برعهده دارند، اظهار داشت: ساختن كشور و بیدارسازی بشریت و دعوت آنان به حكومت جهانی سرشار از عدالت دو مأموریت تاریخی ملت ایران است كه در طول هم قرار دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینكه تنها راه بشریت برپایی حاكمیت جهانی است، گفت: غربی‌ها اصالت را به تمایلات مادی و غرایض نفسانی انسان تعبیر كردند كه محصول اندیشه آنان مسابقه سنگین تسلیحاتی و غارت و چپاول ملت‌ها شده است. روندی كه اندیشه آنها دنبال می‌كند این است كه اقلیت سرمایه‌دار بی‌فرهنگ بر اكثریت ملت‌ها تسلط پیدا كند.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه در شرایط كنونی جهان غیر از ملت ایران كسی اندیشه و پیام امیدبخشی برای بشریت ندارد، خاطرنشان كرد: امروز باید از یكسو ایران را در طراز شایستگی و توانمندی‌های ملت ایران بسازیم و به جایگاهی ارتقا دهیم كه الگوی پیشرفت و مرجع علمی، اقتصادی و فرهنگی ملت‌ها شود و از سوی دیگر باید فرهنگ متعالی خود را به عنوان الگو و راه نجات‌بخش به بشریت معرفی كنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه ساختن داخل كشور با حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی باید در كنار هم انجام شود، اظهار داشت: این تصور اشتباهی است كه فقط باید برای ساختن داخل كشور متمركز شویم و كاری به مسائل بین‌المللی نداشته باشیم، بی‌تردید اگر كشورمان حضور فعالی در موضوعات مهم بین‌المللی نداشته باشد دیگران با طراحی‌های گوناگون در مسیر پیشرفت ملت ایران مانع‌تراشی خواهند كرد بنابراین باید با حضور فعال خود، مستكبران را از عرصه‌های سیاسی و اقتصادی جهان به عقب برانیم چرا كه دنیا باید توسط صالحان و انسان‌های پاك اداره شود.

احمدی‌نژاد در ادامه ساختن ایران و حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی را نیازمند توكل به خدا، امید به آینده روشن و همدلی دانست و گفت: اگر همه خزاین و منابع دنیا در اختیار ملتی باشد اما آن ملت همدل نباشند نمی‌توان از آن منابع استفاده كرد.

رییس‌جمهور تصریح كرد: هركس در مسیر همدلی مردم خدشه وارد كند باید آگاه باشد كه در مسیر آن ملت قرار ندارد و به نفع مردم حركت نمی‌كند.

احمدی‌نژاد كار و تلاش را از دیگر عوامل ساختن ایران دانست و گفت: كار مثبت و سازنده امر مقدسی است و باید فرهنگ كار در كشورمان زنده شود كه به واسطه آن بخش‌های مختلف كشور آباد گردد.

رییس‌جمهور عنصر امید را از دیگر عوامل مهم ساختن ایران اسلامی عنوان كرد و افزود: امروز به فضل الهی امید و آرزوهای تاریخی ملت ایران درخشان‌تر شده است و باید ایمان داشته باشیم كه آینده درخشان از آن ماست.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر ضرورت شكل‌گیری حركت گسترده سازندگی در استان كرمانشاه، به مصوبات كارگروه فرهنگ و هنر و جلسه استانی هیأت دولت اشاره كرد و گفت: با مصوبات كارگروه فرهنگ و هنر كه روز گذشته تشكیل شد، راه برای جوشش فرهنگی در استان هموارتر خواهد شد. اصحاب فرهنگ و هنر استان باید تلاش كنند با برنامه‌ریزی‌های خود امید به آینده و فرهنگ و ویژگی‌های برجسته و متعالی فرهنگی مردم استان را هر چه بیشتر تقویت كنند.

رییس‌جمهور خاطرنشان كرد: در جلسه استانی هیأت دولت نیز موانع اصلی حركت شتابنده استان مورد بررسی قرار گرفت و در بخش‌های گوناگون تصمیمات مناسبی در راستای پیشرفت و تعالی استان اتخاذ گردید كه از آن جمله می‌توان به مصوبات دولت در زمینه امور زیربنایی و آب استان اشاره كرد كه امیدواریم با اجرای مصوبات اخیر در طول سه، چهار سال آینده مشكل كمبود آب استان برطرف شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به لزوم اصلاح شیوه‌های آبیاری، كشاورزان را به جهادی در اصلاح شیوه‌های آبیاری فراخواند و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، با آب موجود در استان می‌توان چهار برابر زمین‌های زیر كشت كنونی را تحت پوشش آبیاری قرار داد.

رییس‌جمهور با اشاره به مصوبات جلسه استانی دولت در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری تصریح كرد: در جلسه دیروز بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاری و تولید استان اختصاص یافت و این فرصت مناسبی برای كارآفرینان و اصحاب صنعت و تولید كشور است.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اینكه منابع صندوق توسعه ملی فرصت ویژه‌ای برای كار، ساختن و تولید فراهم كرده است، گفت: دولت با استفاده از این فرصت و با تلفیق منابع موجود در صندوق توسعه ملی و منابع بانكی به دنبال كاهش سود بانكی است و این كاهش در دستور كار بانك مركزی قرار دارد.

رییس‌جمهور خاطرنشان كرد: سال 89 به ظاهر سال سختی بود چرا كه دشمنان به تعبیر خود تحریم‌های فلج‌كننده‌ای اعمال كردند و در این راستا با عده‌ای نیز در داخل كشور برای اعمال فشار به دولت هماهنگ شده بودند. از سوی دیگر در بودجه سال گذشته برای اولین‌بار در 50 سال اخیر 20 درصد از درآمد نفت در صندوق توسعه ملی كه اساسنامه آن اواخر سال در اختیار دولت قرار گرفت، بلوكه شد.

احمدی‌نژاد گفت: دشمنان با شرایطی كه در سال گذشته اعمال كرده بودند تصور می‌كردند كه می‌توانند در اهداف خود موفق شوند اما با وجود تمام طراحی‌‌های آنها سال 89 یكی از بهترین سال‌های عمرانی و اقتصادی كشور بود و در این سال بزرگ‌ترین طرح تحول اقتصادی با همكاری مردم و عنایات امام عصر(عج) به بهترین شكل ممكن به اجرا درآمد.

در ابتدای این دیدار شماری از نمایندگان نخبگان بخش‌های مختلف دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را با رییس‌جمهور در میان گذاشتند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز