دفاع یک اقتصاد دان از پایین بودن ارزش پول ملی؛

ارزش پایین پول ملی راهکار شکست واردات لوکس است

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۸:۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۸۹۵
ارزش پایین پول ملی راهکار شکست واردات لوکس است
بالا رفتن ارزش پول ملی موجب خروج ارز از کشور می‌شود،‌ وقتی نسبت دلار به پول ملی پایین باشد بسیاری از افراد به سمت واردات گرایش می‌یابند و تولید کشور زمین می‌خورد.

بهمن آرمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد برنا، گفت: بالا بودن بی‌رویه ارزش پول ملی موجب می‌شود که تولید هرکالایی در کشور غیراقتصادی باشد و تولید کننده را با زیان مالی مواجه کند. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال پیش از این سالانه به طور میانگین بیش از دو میلیون نفر در کشور ما راهی ترکیه می‌شدند و پول خرج می‌کردند و این امر به علت ارزانی دلار و سایر ارزهای موجود در بازار بود که خروج رقم‌های کلان ارزی از کشور را به همراه داشت. 

آرمان یادآور شد: دولت امریکا در چند سال گذشته با کاهش 40 درصدی ارزش دلار در برابر یورو توانست در دسامبر سالجاری نرخ بیکاری را به پایین ترین میزان خود در پنج سال گذشته برساند بنابراین پایین بودن ارزش پول ملی همیشه نامطلوب نیست.

این کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: گرچه به نظر نمی‌رسد که دولت بنابر یک برنامه‌ریزی صحیح و از پیش تعیین شده امکان کاهش ارزش پول ملی را فراهم کرده باشد اما فعلا این روند ارزی در کشور نتایج مطلوبی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز