اهداف توسعه هزاره سوم در انتظار تحقق؛

تنها دو سال به تعهد سران کشورها در کاهش گرسنگی جهانی مانده است

۱۳۹۲/۰۶/۱۸ - ۱۵:۴۱:۰۵
کد خبر: ۱۳۸۸۰۸
تنها دو سال به تعهد سران کشورها در کاهش گرسنگی جهانی مانده است
سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد: تنها دو سال به تحقق وعده و تعهد سران کشورها در کاهش گرسنگی در جهان مانده و هنوز اهداف محقق نشده است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار(آیلو) در سپتامبر سال 2000، رهبران جهان با تایید مفاد بیانیه هزاره، متعهد به همکاری با یکدیگر شدند، تا دنیایی امن تر، مرفه تر و عادلانه تر بسازند.

این بیانیه به نقشه راهی تبدیل شد که دارای هشت هدف با زمان تعیین شده و قابلیت پیشرفت سنجی بوده و باید تا سال 2015 با عنوان اهداف توسعه هزاره سوم به نتیجه برسد.

تنها دو سال باقیمانده تا زمان هدف تعیین شده ، سال 2015 برای رسیدن به اهداف توسه هزاره باقی مانده است و رسیدن به آن نیازمند افزایش تعهد، راهکارهای مناسب، منابع و تلاش بیشتر است.

اهداف هزاره سوم یکپارچه و مکمل یکدیگر بوده و تمرکز بر روی اهداف آنها نباید باعث توجه به هدفی و در عین حال بی توجهی به اهداف دیگر شود.

برنامه کار شایسته سازمان بین المللی کار رویکرد یکپارچه‌ای ارائه می‌دهد که می‌تواند به فرآیند رسیدن به اهداف توسعه هزاره را پیشرفت ببخشد.

ارزیابی پیشرفت از سال 2010

یک دهه بعد از اعلان اهداف توسعه هزاره سوم پیشرفت‌های قابل ملاحظه در تقابل با موانع اصلی حاصل شده است.

سازمان ملل متحد برای رسیدن به اهداف توسعه هزاره در سپتامبر 2010 طی شصت و پنجمین جلسه مجمع عمومی برنامه‌ای را به تصوب رساند و طی آن خواستار اقدام جهانی برای دستیابی به هشت هدف مقابله با فقر تا تاریخ هدف سال 2015 شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز