معاون وزیر صنایع و معادن:

۱۴ طرح معدنی و صنایع معدنی آماده افتتاح است

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۳۶
۱۴ طرح معدنی و صنایع معدنی آماده افتتاح است
رییس هیات عامل ایمیدرو از آماده شدن 14 طرح معدنی و صنایع معدنی برای افتتاح خبر داد و گفت: سال گذشته 8 كارخانه وارد مدار تولید شد كه ثمره آن رشد تولید مواد معدنی است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ حسن پلارك از آماده شدن 14 طرح معدنی و صنایع معدنی برای افتتاح خبر داد و اظهارداشت:‌ این طرح ها گستره وسیعی از حوزه معدن و صنایع معدنی را در بر می گیرد كه برخی از آن ها شامل كارخانه كنسانتره 2.6 میلیون تنی سنگان، ‌احیای مستقیم غدیر ایرانیان، ‌پست 400 كیلو ولتی، پالایش قطران، ‌اتوماسیون برق مباركه، ‌تكمیل خطوط نورد سرد، ‌بازسازی و افزایش ظرفیت نورد گرم در مباركه‌ و همچنین طرح عظیم فولاد سازی هرمزگان، گازرسانی مس سرچشمه و ... است.

به گفته معاون وزیر صنایع و معادن بسیاری از این كارخانه ها در مرحله تولید آزمایشی قرار دارند و در انتظار افتتاح به سر می برند.

وی همچنین یادآور شد: سال گذشته نیز 8 كارخانه در این حوزه ها وارد مدار تولید شد كه ثمره آن رشد تولید مواد معدنی و صنایع معدنی از سال جدید است.

پلارك درباره میزان سرمایه گذاری در آن تعداد طرح گفت: با راه اندازی پروژه هایی همچون تجهیز گل گهر2و 4،‌بازسازی كوره شماره یك ذوب آهن ،‌افتتاح ورق خودرو چهار محال و بختیاری،‌گندله سازی گل گهر و... 770 میلیارد تومان سرمایه جذب این بخش شد.

به گفته وی، ‌با راه اندازی این طرح ها ،‌زیر ساخت های لازم برای تامین مواد اولیه و نیز تولید محصول نهایی در بخش های معدن و صنایع معدنی فراهم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز