جهت تجهیز و بازسازی‌ها نانوایی‌ها؛

۳۰ میلیارد تومان اعتبار به نانوایی‌ها اختصاص یافت

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۵
۳۰ میلیارد تومان اعتبار به نانوایی‌ها اختصاص یافت
معاون وزیر بازرگانی از اعتبار 30 میلیارد تومانی جهت تجهیز و بازسازی نانوایی ها خبر داد و گفت: صاحبان واحدهای پخت نان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های غله از ردیف اعتباری در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "حمید علیخانی" کیفیت آرد، مهارت نانوایان و تکنولوژی پخت را سه عامل موثر در کیفیت نان برشمرد و درباره ارتقای کیفیت نان اظهار داشت: تحقق این مهم نیازمند یک دوره زمانی کوتاه مدت است، به دلیل اینکه هنوز نانوایی ها آرد مورد نیاز دی ماه را انتخاب نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه سهمیه آرد، دی ماه نانوایی‌ها اواخر آذر ماه توزیع شده است، گفت: از ماه آینده خبازی‌ها خود آرد مورد نیازشان را انتخاب می‌کنند و بدین‌ترتیب مشکل کیفیت پایین مواد اولیه نان رفع می‌شود و افزایش کیفیت را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و بازرگانی به منظور ارتقای مهارت فنی کارگران گفت: براساس این تفاهم‌نامه وزارت کار و امور اجتماعی موظف به برگزاری دوره‌های آموزش فنی ـ حرفه‌ای به صورت کوتاه مدت برای کل کارگران نانوایی‌ها شده است‌.

علیخانی از برگزاری این دوره‌های آموزشی به صورت پایلوت در 3 الی 4 استان کشور خبر داد واظهار داشت: البته پیش از این تفاهم‌نامه نیز ارتقای، فنی ـ حرفه‌ای کارگران نانوایی‌ها به صورت محدود در دستور کار شرکت های غله و سازمان‌های بازرگانی استان قرار داشت ولی هم‌اکنون این امر به صورت گسترده در سراسر کشور در حال انجام است.

معاون وزیر بازرگانی درباره بهبود و بازسازی نانوایی‌های سنتی، گفت: پرداخت اعتباری در حدود 30 میلیارد تومان جهت تجهیز و بازسازی‌ها نانوایی‌ در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی قرار داشته است ولی به صورت میانگین 25 الی 30 درصد نانوایی جهت استفاده از این تسهیلات به ما مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه، ضرورت بهسازی نانوایی بیش از پیش احساس می‌شود، تصریح کرد: نانوایی‌ها می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های غله استان از ردیف اعتباری در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز