گزارش اختصاصی برنا از همایش آشنایی با طب‌اسلامی/۱

نیکومحمدی: طب‌مدرن، مدیون طب‌اسلامی است/پزشک، برای بیمار نشدن افراد حقوق بگیرد

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۲:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۴۳۲۷۸
نیکومحمدی: طب‌مدرن، مدیون طب‌اسلامی است/پزشک، برای بیمار نشدن افراد حقوق بگیرد
محقق و پژوهشگر طب اسلامی گفت: دولت، مردان اطبا را جمع کند و به آنها بگویند اگر کسی بیمار نشد ما به شما حقوق می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا همایش آشنایی با طب اسلامی و ایرانی در مجتمع فرهنگی ورزشی کوثر برگزار شد، حجت السلام محمد نیکو محمدی محقق و پژوهشگر طب سنتی در این همایش گفت: ما سلسله همایش های این چنینی در هر ماه برگزار می کنیم تا از این مکتب انسان ساز تلمذ و آن را به جهانیان و ایرانیان بیشتر معرفی کنیم.

90 درصد مراجعه کنندگان راضی هستند

وی با اشاره به تاثیر درمانی بالای طب سنتی در بین بیماران ادامه اظهار داشت: بنده 12 سال در طب سنتی پژوهش کردم و ما برای همه مراجعه کنندگان پرونده تشکیل می دهیم و طی تماس های آتی در مورد مصرف دارو و روند بهبودی پرس‌وجو از بیماران می کنیم و آن هایی که داروها را مصرف کردند بالای 90 درصد راضی بودند.
 
وی ادامه داد:  بقیه 10 درصدی که ناراضی بودند به دلیل عدم اجرای دستورات و عدم مصرف دارو موفق به درمان نشدند، زمانی که به این مرکز تشریف می آورید با یقین کامل بیایید.

ابتدا به مراکز طب سنتی خودمان مراجعه کنیم

نیکومحمدی در ادامه افزود: ما به عنوان یک ابزار و حامی مکتب سنتی خودمان هستیم و دستوراتی که طب سنتی داده و همه ما را به حفظ سلامتی و پیش گیری از بیماری توصیه کرده است، بیایم ابتدا مراجعه کنیم به مراکز طب سنتی خودمان و اگر نیاز پیدا کردیم به پزشکان طب کلاسیک هم مراجعه کنیم و در درجه دوم این کار بکینم.

باید هر کدام صدای گویایی باید برای طب سنتی خودمان باشیم

وی با اشاره به اینکه هر کدام ما صدای گویایی باید برای طب سنتی خودمان باشیم تصریح کرد: به گوش همه مردم دنیا پیام این مکتب انسان ساز را برسانیم و ما می بینیم که چینی ها با ساختن فیلم سینمایی و تربیت پزشک طب خودشان را به دنیا معرفی می کنند.

بعضی ها طب سنتی و طب سوزنی را یکی می دانند

محقق طب سنتی خاطر نشان کرد: بعضی ها طب سنتی و طب سوزنی را یکی می دانند و فرق این دو را متوجه نمی شوند، چون ما در حجامت از تیغ استفاده می کنیم و در طب سوزنی بر روی سلسله اعصاب کار می کنند، چینی ها اینقدر زرنگ هستند که با علم و سیاست و ظرافت هنرهای کشورهای دیگر را یاد می گیرند و برای اقتصاد خودشان استفاده می کنند. 

20  سال پیش چینی ها آمدند قالی بافی را یاد گرفتند

وی با ذکر مثالی گفت: 20 سال پیش چینی ها آمدند قالی بافی را یاد گرفتند و همان را به خودمان می فروشند، فرش دستباف الیاف، رنگ و طرحش گرما بخش وجود است، چون برایش نفس زده شده با نفس قلیباف بافته شده و از پشم طبیعی است و طبع و مزاج گرم دارد.

طبیعت فرش ماشینی سرد است

محقق طب سنتی طبیعت فرش ماشینی را سرد دانست و تصریح کرد: بسیاری از بیماری ها از راه رفتن روی همین فرش های ماشینی به وجود می آید و یا اینکه الیاف مصنوعی اش وارد ریه می شود و مشکلات حاد تنفسی را باعث می شود اما متاسفانه ما می آیم فرش های دست بافت را دور می ریزیم و فرش ماشینی باعث سرد مزاجی می شود را استفاده می کنیم.

باید به سنت های اصیل خودمان برگردیم

نیکومحمدی با اشاره به اینکه سنگ، کاشی، فلز و پلاستیکی که در خانه ها به کار می رود همه سرد هستند بیان کرد: ما باید به سنت های اصیل خودمان برگردیم یا مثلاً تفلون مسمویت زا است و ظروف مسی قدیمی را باید استفاده کنیم، امام رضا در سفرشان به خراسان وقتی به سناباد رسیدند در کنار کوه سنگی ایستادند و فرمودند خداوندا این کوه را بساط روزی مردم قرار بده و اکنون می بینیم که مردم آن منطقه سنگ های کوه را می تراشند و ظروف سنگی تهیه می کنند، بیایم از همین ظروف استفده کنیم یا از ظروف روی استفاده کنیم و دستوارات اسلامی را اجرا کنیم تا اصلا بیمار نشویم که بخواهیم بعدا هزینه کنیم.

نباید با دو دلی به سمت طب سنتی بیآییم

محقق طب سنتی با اشاره به اینکه نباید با دو دلی به سمت طب سنتی بیآییم، عنوان کرد: شفا دست خداوند است، خداوند به هر بهانه ای می تواند ما را درمان کند، در حدیث است که می فرماید برای هر بیماری 70 نوع درمان قرار داده ایم در صورتی که ما فکر می کنیم فقط طب کلاسیک درمان می کند، اولاً با اعتقاد به طب سنتی بیایم و بعد اجرا کنیم.

طب سنتی، اول پیشگیری را مطرح می کند

نیکومحمدی گفت: طب سنتی اول پیشگیری را مطرح می کند می گوید و این باید به گوش دولت مردان برسد، مدینه فاضله شهری است که دولت مردان اطبا را جمع کند و به آنها بگویند ما به شما حقوق می دهیم که اصلاً کسی بیمار نشود، الان از لحاظ پزشکی بی نیاز شده ایم در صورتی که قبلاً جراح فلیپینی استفاده می کردیم در حال حاضر از کشورهای دیگر به ما مراجعه می کنند.

پزشکان نباید فراموش کنند که طب دیروز، مادر طب امروز است

وی تاکید کرد: پزشک نباید فراموش کند که طب دیروز مادر طب امروز است و تا 200 و 300 سال پیش در مراکز پزشکی دنیا کتابهای ابن سینا تدریس می شد، شما اگر الان کتاب های مرجع پزشکی را ببینید متوجه می شوید مطالب عیناً مطالب ابن سینا است.

کتاب‌های طب مدرن، از طب قدیم اقتباس شده است

محقق طب سنتی با اشاره به اینکه غلامعلی حداد عادل در کتاب طب سنتی خودش آمده کم کاری تروئید که از سرد مزاجی است علائم آن را در کتاب طب سنتی و علائم کم کاری تیروئید در کتاب غدد مترشح داخلی را با هم تطبیق داده و نشان داده است که کتابهای مرجع پزشکی کنونی که براساس طب امروزی نوشته شده است به چه میزان از مطالب طب سنتی و کتابهای طب سنتی اقتباس کرده اند.

پزشکان نباید طب سنتی خودمان را فراموش کنند

نیکومحمدی خاطرنشان کرد: پزشکان کلاسیک ما زحمت می کشند اما نباید طب سنتی خودمان را فراموش کنند، دکتر عبدالله احمدیه که در دهه ی 40 طبایت می کرد که حتی پیشنهاد وزارت بهداشت که به او شده بود را قبول نکردند و مدرس دانشگاه طب بودند و تحصیلات عالیه در انگلیس داشتند اما ترجیح دادند با گیاه درمانی مردم را درمان کنند و 40 سال این کار را ادامه دادند و خودش تعریف می کند که جرقه ورودش از آن جایی بود که در درمان کودکی که به اسهال مبتلا شده بود درمانده شده بود مادرش به او می گوید بلوط را بجوشاند و آبش را به کودک بدهد از همین راه کودک خوب می شود و این انگیزه ای شد که دکتر احمدیه طب سنتی را شروع کند.

در روهای قمر در عقرب و بدر کامل ماه، حجامت نکنید

محقق طب سنتی زحمت سیاست مداران ما در زمینه علوم پزشکی را قابل تقدیر دانست و افزود: ما امروزه بی نیاز از کشورهای غربی هستیم، بعضی از پزشکان عمومی الان که مبادرت به حجامت می کنند تیغ علیه السلام را برمی دارند و همه را حجامت می کنند و اصلاً در نظر نمی گیرند که طرف کم خون است یا ضعف دارد اما تقویم طب اسلامی به ما می آموزد که چه روزهایی بهتر است حجامت کنیم، در تقویم های نجومی روزهای قمر در عقرب ذکر شده که نباید حجامت شود، بدر ماه که کامل می شود و بر روری جذر و مد آب تاثیر دارد و بدن ما هم که یک سوم آن آب است و سرد شده است نباید حجامت شود.

به پزشکان در صورت مریض نشدن مردم، حقوق بدهند

وی تصریح کرد: اگر سیاست مداران بیایند پزشکان را جمع کنند و برنامه ای بریزند و به آنها بگویند ما زمانی به شما حقوق می دهیم که مردم اصلاً مریض نشوند و اگر مریض شدند حقوق شما قطع می شود، در صورتی که اکثر مردم الان کلسترول دارند، یبوست دارند، آنقدر رفلاکس زیاد شده که انجمن رفلاکس تشکیل شده است، پا درد و پوکی استخوان آنقدر زیاد شده که مساجد پر از صندلی شده است.

ابن سینا می گوید روزی 3 بار باید دفع داشته باشید

نیکومحمدی با اشاره به اینکه دولتمردان بیاید به پزشکان بگویند حقوقتان قطع می شود اگر مردم مریض شوند و شما علت ها را پیدا کنید در ادامه افزود: اکثر مردم دچار یبوست هستند سه روز یکبار یا هفته ای یکبار دفع دارند و اگر شکمشان نرم و شل کار کنند نگران می شوند و دکتر می روند، ابن سینا می گوید روزی 3 بار باید دفع داشته باشید، اکثر مردم این مشکلات را دارند و باید ریشه یابی شود و علت ها را پیدا کرد.

پزشکان چرا علت های بیماری ها را ریشه یابی نمی کنند

محقق طب سنتی بیان کرد: پزشکان شهید بهشتی اینقدر زحمت می کشند و روی کنترل بیماری ها وقت می گذارند چرا علت های بیماری ها را ریشه یابی نمی کنند و مثلاً چربی خون را نمی آیند از راه دیگری کنترل کنند فرهنگ تغذیه ای که کلسترول را بالا می برند حذف نمی کنند.

به لحاظ عالمی ثابت شده که شکر سفید سم است

وی خاطرنشان کرد: در کتاب راز بیماری ها و رمز سلامتی از دیدگاه قرآن عترت و پزشکی که آقای باطنی نوشته است بحث می کند که چرا شکر سفید مضر است از لحاظ عالمی ثابت کرده که شکر سفید سم است چرا هیچ کس حرفی نمی زند و تناژ تناژ وارد کشور می شود و کرور کرور پول در جیب یک عده می رود یا مثلاً روغن نباتی درجه ذوبش 40 است و دمای بدن 37 درجه است وقتی روغن نباتی روی گاز می بندد به زور اسکاج پاک می شود دقیقا همین اتفاق در بدن می افتد.

زیتون برای ما غذایت و دوایت دارد

محقق طب سنتی با بیان اینکه زیتون برای ما غذایت و دوایت دارد تاکید کرد: خداوند در قرآن از انجیر خرما و عسل نام می برد در آیات 24 تا 32 سوره عبس اشاره شده است که می فرماید" فلینظر الانسان الی طعام" باید انسان نگاه کند غذایش آیا مطابق با طبع و مزاجش است یا نه، همه ما فکر می کنیم عبارت رزقکم طیبا که در قران گفته شده یعنی غذا صرفاً حلال باشد و پاک باشد، طیب و حلال دو واژه ی جداگانه است طیب یعنی مطابق با طبع و مزاج باشد، غذایی که آرامش را از ما می گیرد و هزار جور مرض می دهد طیب نیست.

ما باید طبع و مزاج خودمان را بشناسیم

نیکومحمدی عنوان کرد: ما باید طبع و مزاج خودمان را بشناسیم و مطابق با طبع غذا را انتخاب کنیم در قران به این طبایع اشاره شده است و آنجا که فرموده است برای بهشتیان نهری از زنجفیل است که گرم و خشک است، کافور که سرد و خشک است عسل گرم و تر است، شیر که سرد و تر است.

در آیات 24 تا 32 سوره عبس به دانه های نباتی که منبع پروتئین است اشاره شده

وی تصریح کرد: در آیات 24 تا 32 سوره عبس اول به دانه های نباتی که منبع پروتین است اشاره شده و بعد به مواد قندی اشاره شده است و چربی ها و ویتامین ها در موارد بعدی هستند و اولویت غذاها به جوانه های حبوبات که منبع پروتین هستند داده شده است.

دانه های حبوبات را سفید گری می کنیم

نیکومحمدی تصریح کرد: ما اکنون می آییم دانه های حبوبات را سفید گری می کنیم و سبوسش را می گیریم، ژاپنی ها شلتوک برنج را می خورند که اینقدر عمرشان طولانی است، اگر سبوس برنج را هم می گیریم حداقل سبوس برنج را به اندازه یک قاشق مرباخوری در داخل آب برنج بجوشانید یا آرد سبوس برنج را روی برنج موقع دم کشیدن برزید.

در قدیم موقع توالت رفتن سرشان را می پوشاندند

محقق طب سنتی ادامه داد: الان زن ها که موهایشان می ریزد و سفید می شود و خیلی این مورد زیاد شده است به همین دلیل است که ویتامین ب را را ما از برنج با سبوس گیری گرفته ایم، در قدیم موقع توالت رفتن سرشان را می پوشاندند، دو عضو است که همیشه باید پوشاند سر و کمر و این دو در روایات ما هم ذکر شده است.

بخارات متصاعد شده از ادرار باعث سوختن ریشه مو می شود

وی بیان کرد: بخارات متصاعد شده از ادرار باعث سوختن ریشه مو می شود و بوی فاضلاب بر ریشه مو اثر خیلی بدی دارد و وارد شدن سبک غربی به معماری کنونی ما از عوارض این دستشویی های داخل خانه است.

ما نان های سنتی را جمع کرده ایم و نان فانتزی را به جایش آورده ایم

نیکو محمدی با اشاره به اینکه بیاییم آنچه که نعمت الهی به ما داده شده دستکاری نکنیم و طبیعی استفاده کنیم افزود: خدا که ما را آفریده به سلامتی ما آگاه تر است یا ما خودمان؟ چرا گندم را سفید می کنیم سبوس برنج را می گیریم، یک عده بیایند و راه صحیح را به جامعه نشان دهند الان می بینیم که 10تا 10 تا فست فود در همه جا مثل قارج سبز می شود، ما نان های سنتی را جمع کرده ایم و نان فانتزی را به جایش آورده ایم کی باید به فکر سلامتی مردم باشد و این مشکلات را ریشه یابی کند و از فرهنگ غذایی ما حذف کند.

ما باید به اصالت خودمان مراجعه کنیم

محقق طب سنتی تاکید کرد: ما باید به اصالت خودمان مراجعه کنیم، یک دانشمند اروپایی وقتی در قرآن کریم دید که نام زیتون و انجیر در کنار هم آمده است از ترکیب سه واحد روغن زیتون و یک واحد انجیز معجونی معجزه آسا برای گوارش پیدا کرد حتی یک خانم چند وقت پیش به من گفت که من در ظرف روغن زیتون انجیر انداختم و موقع غذا از این انجیر می خوردم و مشکلات گوارشی ام خوب شد این معجون معده را پاکسازی می کند و حرکات دودی معده را تسهیل می کند، لینت مزاج می دهد و فواید بسیار زیادی دارد.

روغن زیتون بهترین راه درمان فیبروم رحم یا کیست تخمدان است

وی خاطر نشان کرد: روغن زیتون بهترین راه درمان فیبروم رحم یا کیست تخمدان است، ترکیبی از روغن زیتون، عسل و زاج برای فیبروم رحم و کیست تخمدان از راه های بسیار ساده درمانی است و اکنون باید ریشه یابی شود که چرا کیست تخمدان بین خانم ها زیاد شده است و جراحی هایی که در این راه صورت می گیرد عوارض زیادی دارد و باید پیشگیری شود و از عوارضش این است که بیمار وارد فاز افسردگی می شود و دچار استرس و اضطراب می شود و اصلاً به هم می ریزد.

نظر شما
نظرات
زهرا
|
-
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
0
با سلام
دکتر نیکو محمدی خدا به شما وتمام کسانی که طب سنتی اسلامی اصیل را رواج می دهند وبه فکر مردم هستند خیر وسلامتی وبرکت بدهد
برقرار باشی دکتر نیکو محمدی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز