رییس دانشگاه علامه طباطبایی:

حماسه ۹ دی انقلاب سوم بود

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۷:۵۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۲
حماسه ۹ دی انقلاب سوم بود
حجت الاسلام‌والمسلمین صدرالدین شریعتی درباره حضور جوانان در حماسه 9 دی چنین گفت: هنگامی که جوانان ما حقیقت انحراف را تشخیص دادند به سوی دفاع از حق شتاب کردند که به نوعی انقلاب سوم را در 9 دی رقم زد.
حجت الاسلام‌والمسلمین صدرالدین شریعتی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، با اشاره به نقش پررنگ جوانان در حماسه 9 دی، در ذکر دلایل این حضور پر شور گفت: جوانان ما دل‌ها آزادتری دارند و وابستگی‌هایشان کمتر است اما خواص به واسطه ارتباط‌های گروهی و جمعی که مانند بندی به دور پاهایشان بسته شده است، نمی‌توانند مانند جوان‌ها با سرعت زیاد حرکت کنند و این مهم‌ترین دلیل قدرتمند بودن حرکت جوانان در 9 دی نسبت به خواص است.

وی دریافت حقیقت جوانان را بیشتر از سایر افراد اجتماع برشمرد و با ذکر حدیثی از امام جعفر صادق سخنانش را چنین تکمیل کرد: هنگامی که جوانان ما حقیقت انحراف را تشخیص دادند به سوی دفاع از حق شتاب کردند که به نوعی انقلاب سوم را در 9 دی رقم زد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در بیان منشا بصیرت جوانان در حماسه 9 دی عوامل را اینگونه برشمرد: مهم‌ترین منشأ بصیرت جوانان عاشوراست که از جوانان کربلا الگو گرفتند، جوان‌ها از همین مکتب بصیرت گرفته‌اند. دومین منشأ بصیرت جوانان، فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب است که از ابتدای جریانات انتخابات سال 88، افشاگری‌هایی کردند و بصیرت جوانان را ارتقاء بخشیدند و نتیجه این فرمایشات، در روز 9 دی متجلی شد و عامل سوم، اتفاقات سال گذشته بود که در شناخت جوانان از دشمنان نقش داشت.

شریعتی حرکت خودجوش جوانان را در 9 دی حمایت و دفاع از رهبری و خواسته‌های امام دانست و درباره چگونگی ترغیب جوانان به بصیرت، اظهار داشت: مسوولان ما باید در قول و فعل، یعنی هم در گفتار و هم در عمل، راه امام و رهبری را دنبال کنند، این خود بصیرت‌ساز است. همانگونه که در قرآن آمده است مردم را بدون زبانتان دعوت کنید ما هر مقداری که عملمان در جامعه در راستای اهداف نظام و فرامین رهبر فرزانه انقلاب باشد، موجب می‌شود که جوانان از ما الگو برداری کنند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به شناساندن دشمن به قشر جوان جامعه، از نیروی جوانان به عنوان دافع حرکت‌های خزنده و آرام جنگ نرم یاد کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز