مدیریت و سیاست گذاری آموزش عالی باید یکپارچه شود

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۶۴
مدیریت و سیاست گذاری آموزش عالی باید یکپارچه شود
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تجربه نشان داده است که مدیریت و سیاسیت گذاری آموزش عالی باید یکی باشد.

حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانش و فناوری برنا، درباره یکپارچه سازی مدیریت و سیاست‌گذاری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت گفت: درباره این موضوع 2 بحث مطرح است، یکی بحث کارشناسی و دیگری یکپارچه سازی مدیریت و سیاست گذاری، که تجربه نشان داده مدیریت و سیاست‌گذاری آموزش عالی باید یکی باشد.

وی با بیان اینکه برخی از فعالان در وزارت بهداشت معتقدند معدل فعلی کارآمد بوده و مثبت است، تصریح کرد: اما تجربه نشان داده با وجود آن‌که رشته پزشکی یک رشته کاربردی است اما علوم پایه، علوم زیستی، شیمی و فیزیک هم می‌توانند به آن کمک کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآور شد: به عنوان مثال در داروسازی و مهندسی پزشکی، شیمی و فیزیک هم کاربرد دارد بسیاری از بخش‌های پزشکی به زیست‌شناسی وابسته است و نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد.

وی ادامه داد: برهمین اساس برخی از کشورها معتقدند دانشجو باید اول مقطع کارشناسی را طی کرده و سپس وارد دوره پزشکی شود.

نادری منش با بیان اینکه ایجاد سیاست‌گذاری یکپارچه‌ در وزات علوم و بهداشت کار منطقی است، یادآور شد: حتی سیاست‌گذاری وزارت آموزش و پرورش هم با وزارت بهداشت و وزارت علوم می‌تواند یکی باشد.

وی ادامه داد: البته در مورد وزارت آموزش و پرورش منظور فقط سیاست‌گذاری است نه مدیریت، اما درباره وزارت بهداشت هیچ مشکلی وجود ندارد چون وزارت بهداشت فقط سه درصد از ظرفیت دانشجویی را دارد و 97 درصد ظرفیت دانشجویی را وزارت علوم مدیریت می‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: مدیریت سه درصد ظرفیت دانشجویی وزارت بهداشت برای وزارت علوم مشکل نیست.

وی افزود: البته فعالان در وزارت بهداشت در مورد دسترسی به بیمارستان‌ها حساسیت دارند این درحالی است که بسیاری از مهندسان در وزارت بهداشت هم برای دسترسی به کارخانه‌ها و صنایع این حساسیت را دارند و این منحصر به وزارت بهداشت نیست.

نادری منش ادامه داد: اما درمورد وزارت آموزش و پرورش می‌توان سیاست گذاری را با وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت یکی کرد چون بسیاری از تصمیم‌های وزارت‌خانه‌ها بر یک دیگر اثر می‌‌گذارد.

وی درپایان تصریح کرد: البته این یک نظر کارشناسی است که عنوان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز