بیش از ۵۰ درصد صندلی‌های موسسات غیر‌انتفاعی امسال هم خالی می‌ماند

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۴:۲۰:۰۷
کد خبر: ۶۲۶۴۲
بیش از ۵۰ درصد صندلی‌های موسسات غیر‌انتفاعی امسال هم خالی می‌ماند
اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی گفت: سال گذشته با وجود اینکه تعداد شرکت کنندگان کنکور بیش از سال 90 بود، 50 درصد صندلی‌ موسسات غیر انتفاعی خالی ماند.

علی آهو منش، رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس دانش و فناوری برنا گفت: سال گذشته با وجود اینکه تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری بیش از سال جاری بود 50 درصد صندلی‌های موسسات غیر انتفاعی خالی ماند.

وی با بیان اینکه امسال 200 هزار صندلی خالی در کنکور سراسری وجود دارد، تصریح کرد: امسال تعداد داوطلبان کنکور 90 در مقایسه با سال گذشته کم‌تر بود و به نظر نمی‌رسد ظرفیت موسسات غیر انتفاعی در سال جاری بیش از سال گذشته پر شود.

رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی دلیل خالی ماندن ظرفیت‌های موسسات غیر انتفاعی را افزایش پذیرش در دانشگاه آزاد و پیام نور عنوان کرد و گفت: وزارت علوم و سازمان سنجش برای موسسات غیر انتفاعی این حق را قایل نمی‌شود که ظرفیتشان را از 2 تا دو نیم برابر افزایش دهند همچنین خانواده داوطلبان کنکور از ظرفیت‌های موسسات غیرانتفاعی به اندازه کافی اطلاع ندارند و این امر موجب شده نسبت به انتخاب موسسات غیر انتفاعی بی توجهی نشان دهند.

وی افزود: در مجموع موسسات غیر انتفاعی در سال جاری 120 الی 130 هزار نفر ظرفیت پذیرش دانشجو دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز