سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

مساجد به عنوان محور تمامی فعالیت‌های محله مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۴:۳۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۲۰۹
مساجد به عنوان محور تمامی فعالیت‌های محله مورد توجه قرار گیرد
انواری گفت:یک مرکز فکری نیاز به برنامه ریزی،سازماندهی و تهیه خوراک فکری دارد و نیاز است مساجد به‌عنوان محور تمامی فعالیت‌های محله مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حسین انواری در همایش زکات و مسجد محوری که با شرکت 700 تن از علما روحانیون و امامان جمعه و جماعت سراسر استان همدان برگزار شد با تاکید بر تقویت انسجام و همبستگی‌های مردمی گفت: مسجد به عنوان اهرمی امن جهت نشر اندیشه دینی است؛مسجد تنها محل اقامه نماز نیست؛بلکه تمامی برنامه‌های دینی از این محل باید شکل گیرد.

وی ادامه داد:باید با مشورت علمای بزرگ و مراجع عظام، ائمه محترم استان‌ها، نمایندگان رهبری بتوانیم در ارتباط با کارکرد مساجد سازماندهی داشته باشیم تا به هویت اصلی و نورانی مساجد بازگردیم.

حسین انواری با بیان اینکه مساجد به عنوان محل نشر مسائل دینی و دنیوی باید مورد توجه قرار گیرند،گفت: این نهاد در طرح جدید خود مبنی بر تشکیل هسته‌های مردمی،حمایت از محرومان را در مساجد محلات با محوریت امام جماعت مسجد وخیرین محلات ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است نسل جدید به میدان بیاید و مسوولیت پذیر شوند، افزود:چنانچه در جهاد اقتصادی نتوانیم با تهدیدات جدی مقابله کنیم و معیشت مردم را حل کنیم،قطعا نخواهیم توانست مشکل فرهنگی و دینی آن‌ها را نیز حل کنیم. این در حالی است که مساله اقتصادی به عنوان هدف اصلی محسوب نمی‌شود، اما این مساله حرکت دینی و اهداف اصلی انقلاب را مخدوش و با وقفه مواجه می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز