معاون امور فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

۹۳۲ كتابخانه با یک میلیون و۳۷۱ هزار جلد كتاب در امامزادهای كشور فعالیت دارند

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۵:۵۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۲۱۰
۹۳۲ كتابخانه با یک میلیون و۳۷۱ هزار جلد كتاب در امامزادهای كشور فعالیت دارند
شرفخانی گفت: چهار هزار و 76 نمایشگاه عرضه كتاب و محصولات فرهنگی درآستان امامزادگان و بقاع متبركه به مناسبت‌های مختلف در طول سال برپا می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد شرفخانی معاون امور فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف به تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته كتاب پرداخت و با اشاره به آغاز هفته كتاب از 20 آبان‌ماه گفت: سازمان اوقاف برای سال 91 برنامه‌های زیادی را اجرا و در دست اجرا دارد كه از جمله آنها می‌توان به تاسیس و راه‌اندازی دویست كتابخانه، تجهیز دویست كتابخانه‌ به صورت متمركز از طرف ستاد سازمان اوقاف و تجهیز صد‌ و شصت كتابخانه‌ در بقاع متبركه از طرف ادارات‌كل این سازمان اشاره كرد.
 
معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در سال جاری به منظور هرچه غنی‌تر شدن كتا‌بخانه‌های بقاع مبلغ 250 میلیون تومان برای خرید كتاب اختصاص یافته است و در همین راستا مبلغ 100 میلیون تومان برای خرید و اهدای كتاب به ائمه جماعت پرداخت شده است.
 
حجت‌الاسلام شرفخانی همچنین از برپایی چهار هزار و 76 نمایشگاه عرضه كتاب و محصولات فرهنگی در آستان امامزادگان و بقاع متبركه به مناسبت‌های مختلف خبر داد و افزود: یک میلیون و پانصد هزار جلد كتاب در موضوعات معارف معصومین(ع)، معرفی امامزادگان و توسعه و ترویج فرهنگ وقف چاپ و تألیف شده است. وی همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در سال 89 مبلغ 430 میلیون تومان به منظور تجهیز كتابخانه 200 بقعه هزینه شد كه با آن 115 هزار جلد كتاب تهیه و به كتابخانه‌ها تحویل شد. به منظور تجهیز كتابخانه‌های بقاع متبركه یک میلیون و ششصد و شصت‌ و شش هزار و چهار صد جلد كتاب تهیه و به كتابخانه‌های بقاع متبركه تحویل داده شد و از این میزان تعداد 27 هزار جلد آن به حوزه علمیه خواهران اختصاص یافت.
 
معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: خریداری مجموعه آثار شهید مطهری به ارزش 21 میلیون تومان، حمایت از تامین كتابخانه‌های دانشكده‌های علوم قرآنی به تعداد هفت هزار جلد كتاب طی تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت از راه‌اندازی كتابخانه‌های تخصصی قرآن كریم از طریق تامین سه هزار جلد كتاب به ارزش 12 میلیون تومان از جمله فعالیت‌های این سازمان در سال 89 بوده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار كرد: خریداری و اهدای بیش از 470 هزار جلد كتاب از نمایشگاه كتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش 400 میلیون تومان به منظور تجهیز كتابخانه‌های بقاع متبركه سراسر كشور نیز از فعالیت‌های این سازمان در سال 90 بود.
 
وی در پایان به ارایه آمار تعداد كتابخانه‌های بقاع متبركه پرداخت و عنوان كرد: 135 بقعه دارای كتابخانه مخزنی با تعداد بالغ بر 560 هزار جلد كتاب و 745 بقعه دارای كتابخانه قفسه باز با بیش از 811 هزار جلد كتاب هم اكنون در كشور فعال هستند. همچنین تعداد بقعه‌هایی كه دارای كتابخانه‌ دیجیتال هستند 52 بقعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز