تانکر آب به دوشان در خوزستان؛

امروز به ۲۵۰۰ سال پیش برگشته‌ایم/با الاغ و مشک می‌آیند و آب می‌برند

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۳:۵۴:۳۰
کد خبر: ۲۰۰۹۱۳
امروز به ۲۵۰۰ سال پیش برگشته‌ایم/با الاغ و مشک می‌آیند و آب می‌برند
وزارت نیرو هیچ پاسخی نمی دهد. یا مدیران کل خوزستان درست عمل نمی کنند یا مسئولین ذی ربط. باید ملاحظه کاری را کنار بگذاریم و از افراد مسئول سوال کنیم که چه کسی مقصر است؟!

تناقض در حرف های مدیران شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی

روایت اول: در شهرهای خوزستان قطعی آب نداریم

ضمیری مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان ما در بحث موضوع کمی و مسائل مربوط به تولید آب به خبرنگار سرویس شهر و شهروند جوان خبرگزاری برنا گفت: در این زمینه مشکلی نداریم حتی در شهرها و روستاها مشکل کمبود آب نداریم، مگر اینکه شکستگی خطوط لوله و قطع آب گزارش شود. آب به اندازه کافی موجود است که جیره بندی در ماه های تابستان نداشته باشیم و این میزان آب خدا را شکر کفاف مصرف شهروندان را می دهد.

وی همچنین اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف در فصل تابستان به خصوص در برج های تیر و مرداد است، و این مسئله به تقاضا و مدیریت تقاضا برمی گردد. البته صرفه جویی و فرهنگ سازی به روش های مختلف توسط صدا و سیما یا رسانه های دیگر باید صورت بگیرد. مدیران در سطح ادارات ساعت به ساعت بر تولید و توزیع آب نظارت دارند، همچنین کلیه مخازن کنترل شده و حجم آب در چند ساعت از روز بطور کلی مصرف بیشتری دارد.

وی در پایان عنوان کرد: آب و فاضلاب شهری نظارتی بر روستاهای دور افتاده ندارد. در روستاها آبرسانی به وسیله تانکر صورت می گیرد و این طور نیست که سابقه نداشته باشد حتی شما می توانید اطلاعات دقیق تر را از آب و فاضلاب روستایی خوزستان بگیرید.

روایت دوم: اکثریت روستاها در لیست آبرسانی قرار دارند
 
حالا به سراغ گفته های مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان می رویم. وی اظهار می دارد که برنامه آبرسانی سیار به طور مداوم برای یک تعداد از روستاها که آب لوله کشی ندارند و به خاطر خشکسالی های متعددی که به وجود می آید افزایش پیدا می کند.

احمدی در ادامه می افزاید: در حال حاضر با تانکرهای سیار به 321 روستا آبرسانی می شود و این موضوع بدین دلیل است که به دلیل ازدیاد مصرف در شهر  و سایر روستاها، به روستاهایی که در انتهای خط قرار دارند آب کمتری می رسد و اکثر این روستاها از آب چاه و چشمه استفاده می کنند. سعی می کنیم صد در صد روستاها را پوشش دهیم اما اگر همچنان خشکسالی را در پی داشته باشیم این اتفاق به میزان کمتری می افتد و همچنین روستاهای بیشتری در لیست انتظار ابرسانی قرار می گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر این روستاها در مناطق سخت گذر کوهستانی قرار دارند و منبع مطمئنی ندارند. کیلومترها از شهر و روستاهای دیگر فاصله دارند. البته پروژه هایی را در این زمینه در پیش رو داریم و شرایط خشکسالی را باید در نظر بگیریم که ممکن است منابع آب از دست بروند یا افول کنند. باید تامین اعتبار صورت بگیرد تا آبرسانی ما بطور مداوم انجام پذیرد. 

روایت سوم: باید از روستاییان بپرسید، شاید مسئولین کم کاری می کنند؟!

حجت الله درویش پور نماینده مردم ایذه با اعتراض به تمامی گفته های دو مدیر روابط عمومی بیان کرد: درست است که رودخانه ها و چشمه سارهای زیادی در قسمت شمالی خوزستان قرار دارد اما باید با افراد ذیربط و مسئول صحبت بشود و با وجود این همه سد و رود کارون نباید این اتفاقات بیفتد. مثلا در نظر بگیرید در ایزه که فقط 5 کیلومتر از سد کارون فاصله دارد آب جیره بندی می شود و خیلی از اوقات آب قطع است.

وی همچنین عنوان کرد: در بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف هم یا آب نیست یا آب بی کیفیت داریم. با اینکه رودخانه های منشا گرفته از کارون و چاه ها هستند با این وجود در شهر ایزه اکثر اوقات آب قطع است و به خیلی از روستاها شاید یکی دو روز هم آب نرسد.

درویش پور خاطرنشان کرد: خیلی از مناطق آب ندارند باید این را از روستائیان بپرسید که ممکن است یک تانکر در یک هفته فقط یک روز بیاید و به خیلی از جاها هم نمی رود. مردم مانند 2500 سال پیش با الاغ و مشک می آیند و آب می برند بارها درخواست کرده ایم، چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی اما وزارت نیرو هیچ پاسخی نمی دهد. یا مدیران کل خوزستان درست عمل نمی کنند یا مسئولین ذی ربط. باید ملاحظه کاری را کنار بگذاریم و از افراد مسئول سوال کنیم که چه کسی مقصر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز