قرارداد انتقال ۱۵۰ میلیون مترمکعبی آب به استان یزد امضا شد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۷:۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۲۷۶
قرارداد انتقال ۱۵۰ میلیون مترمکعبی آب به استان یزد امضا شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت : با امضاء قراردادی 150 میلیون متر مکعب آب از سد بهشت آباد چهار محال بختیاری به یزد منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با امضاء قراردادی 150 میلیون متر مکعب آب از سد بهشت آباد چهار محال بختیاری به یزد منتقل می شود.

به گزارش سرویس شهری خبرگزاری برنا، غفوری امروز با اشاره به مشخصات فنی طرح، طول مسیر انتقال آب را 450 کیلومتر بیان کرد که شامل آبگیر، تصفیه خانه، 13 کیلومتر تونل، 4 ایستگاه پمپاژ و 14 مخزن فشار با حجم 400 هزار مترمکعب است.

او افزود: با حمایت مسئولان و تأمین منابع مالی مورد نیاز، این طرح طی پنج سال اجرا و یک سال نیز زمان بهره برداری توسط پیمانکار، پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ادامه مبلغ اجرای قرارداد را 15 هزار و 280 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 7 هزار میلیارد ریال نیز برای تامین ورق مصرفی خط دوم انتقال آب به استان یزد برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد افزود: میزان آب شرب و بهداشت مورد نیاز استان در سال 1430 خورشیدی 300 میلیون مترمکعب است.

آقای غفوری گفت: با توجه به افت شدید کیفیت آب از نظر سختی، آبهای زیرزمینی در آینده منابع مناسبی برای شرب استان یزد نخواهد بود.

به گفته او حتی میزان آبی که از خط دوم آبرسانی به یزد منتقل می شود پاسخگوی نیاز آبی استان نیست و مجبور به انتقال آب خارج از حوضه به یزد هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز