وزیر نیرو در یازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست:

افزایش صددرصدی تصفیه‌خانه های محلی در صنایع کشور

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۸:۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۳۰۸۶
افزایش صددرصدی تصفیه‌خانه های محلی در صنایع کشور
وزیر نیرو با تاکید براینکه باید هرچه زودتر سهم ایران در تولید انرژی‌های نو افزایش یابد گفت: امید داریم افزایش تصفیه خانه های محلی در صنایع کشور به صددرصد برسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مجید نامجو در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که پیش از ظهر چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌ها بین المللی تهران برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: صنعت اقدامات مناسبی را برای ارتقاء سطح نیروگاه‌ها و افزایش راندمان آنها انجام داده است.

وی افزود: در حال حاضر در دنیا یک رویکرد اساسی برای تامین انرژی‌های مورد نیاز بشر از انرژی‌های تجدیدپذیر به وجود آمده است.

به گفته وی، متاسفانه ایران در پایین‌ترین سطح استفاده از انرژی‌های نو قرار دارد در صورتی که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد.

به اعتقاد نامجو، برای ایجاد و ارتقاء فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در جامعه بایستی به سراغ صنعت رفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروگاه‌هایی با نگاه زیست محیطی در حال ساخت هستند افزود: در حال حاضر این نیروگاه‌ها به 40 درصد راندمان مورد نیاز رسیده‌اند ولی تا رسیدن به راندمان 80 درصد راه زیادی مانده است.

به گفته نامجو در آینده دنیا به ایران برای عدم استفاده از انرژی‌های فسیلی فشار وارد خواهد کرد و کارخانجات و صنایع بایستی به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در دنیا امروز استفاده از خودروهای الکتریکی بسیار مرسوم است افزود: ما بایستی در ایران نیز فرهنگ استفاده از خودروهای سازگار با محیط زیست را در خانواده‌ها نهادینه کنیم.

نامجو با اشاره به تحقیق پژوهشگاه وزارت نیرو بر روی توربین‌های بادی 5/2 مگاواتی یادآور شد: در حال حاضر کشور ظرفیت عملیاتی کردن این طرح را دارد اما بایستی صنعت به کمک وزارت نیرو بیاید.

وی با اشاره به این که در حال حاضر در 200 شهر کشور طرح‌های تصفیه فاضلاب شهری با پیشرفته ترین روش یعنی لجن فعال در حال اجراست تصریح کرد: اما متاسفانه سهل انگاری برخی صنایع کوچک آگاهانه و یا ناآگاهانه فاضلاب صنعتی را وارد این لجن فعال فاضلاب شهری می‌کنند و تمام سیستم و حیات آن را از بین می‌برند که حتی از پساب آن نیز دیگر نمی توان استفاده کرد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه افزایش تصفیه خانه‌های محلی به صد درصد برسد، تاکید کرد: باید روزی در کشور برسد که هیچ صنعتی بدون تصفیه فاضلاب صنعتی وجود نداشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز